  • 31. Data: 2002-01-25 13:44:30
    Temat: Re: Sanchez Profile...
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Thu, 24 Jan 2002 20:44:29 +0100, "nodde" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > I tu np. wychodzi różnica wdrożen w bylym PBK i bylym BPH,
    > w dawnym PBKu dostosowywali swoje produkty do Profile'a,
    > a w dawnym BPHu dostosowywali Profile'a do swoich produktów.
    > wynik ?
    > w BPH-PBK jest profile BPH, mimo ze starsza wersja.

    IMHO Profile z BPH jest po prostu bez głowy customizowany, nie chce mi się
    wchodzić w szczegóły techniczne, bo to się chyba ociera o jakąś tam
    tajemnicę, ale gdyby customizacja Profile'a w BPH była robiona według
    "zaleceń" Sancheza (tak jak robione jest to w PBK) to bez problemu
    przenieśliby zmiany do wersji wyższej (PBK), a tak trzeba downgrade'ować.

    Axe

  • 32. Data: 2002-01-25 14:03:43
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > "zaleceń" Sancheza (tak jak robione jest to w PBK) to bez problemu
    > przenieśliby zmiany do wersji wyższej (PBK), a tak trzeba downgrade'ować.

    chyba tracisz grunt pod nogami...

    Agge

  • 33. Data: 2002-01-25 17:04:58
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > A możesz podkręcić jasność wypowiedzi ?
    >
    > Axe

    sprawa jest jasa: sztab ludzi wzial pod uwage wszystkie za i przeciw obu
    systemow i jak widac nie mial watpliwosci ktory system wybrac;
    czy aby przypadkiem firma w ktorej pracujesz nie pisala czegos dla PBK lub nie
    obslugiwala PBK? moze wlasnie stad Twoje oburzenie i bezkrytyczna ocena

    Agge

  • 34. Data: 2002-01-25 17:47:41
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

  • 35. Data: 2002-01-25 21:36:15
    Od: pitr <n...@n...pbk.pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

    > sprawa jest jasa: sztab ludzi wzial pod uwage wszystkie za i przeciw obu
    > systemow i jak widac nie mial watpliwosci ktory system wybrac;

    sprawa niestety nie jest jasna
    jesli znasz formalne uzasadnienie wyboru systemu to przeczytaj jeszcze
    raz komentarz daniela i zastanow sie czy on przypadkiem nie ma racji.

    piotr

  • 36. Data: 2002-01-26 08:38:17
    Od: "nodde" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > "zaleceń" Sancheza (tak jak robione jest to w PBK) to bez problemu
    > przenieśliby zmiany do wersji wyższej (PBK), a tak trzeba downgrade'ować.

    Masz troche racji, ale:
    1. Nie wszytko co nowe jest dobre :-)
    2. Teraz wychodzi wlasnie to co napisałem we wczesniejszym poscie, w
    momencie
    kiedy bank, w tym przypadku PBK, dostosowywuje swoją oferte dla klientów
    do systemu centralnego. Czyli mamy w systemie taka funkcje, to trzeba by
    wymyslec
    jakis produkt dla klienta by to wykorzystac. IMHO: Podejscie conajmniej
    dziwne.
    3. W przypadku kiedy bank, BPH, dostosowywuje swoj system centralny do
    produktów
    które wprowadza, które są logiczna (mam nadzieje:-)), kontynuacja badań
    marketingowch. itd. itp
    dzięki temu, z punktu widzenia banku, same korzysci:
    a) mamy produkty które sa potrzebne.
    b) jak trzeba cos wprowadzic nowego, to mamy sztab ludzi ktorzy śmigaja
    w mumpsie :-)
    c) oszczędnosci, bo jak by to miał robic sanchez, to...... :-)
    d) coś tam by sie jeszcze znalazło ;-)
    4. Teraz cos o customiazcji, hmm... dzieki temu właśnie, że customizacja
    "według "zaleceń" Sancheza (tak jak robione jest to w PBK)" miała
    miejsce,
    To w nowym banku BPH-PBK jest Profile BPHu. mimo właśnie starszej
    wersji.

    pozdrawiam
    nodde

  • 37. Data: 2002-01-26 08:40:02
    Od: "nodde" <t...@p...onet.pl>

    > sprawa niestety nie jest jasna

    Tak ? a dlaczego ?
    dla mnie jest :-)

    pozdrawiam
    nodde

  • 38. Data: 2002-01-27 20:17:25
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On 25 Jan 2002 18:04:58 +0100, <a...@p...onet.pl> wrote:

    > sprawa jest jasa: sztab ludzi wzial pod uwage wszystkie za i przeciw obu
    > systemow i jak widac nie mial watpliwosci ktory system wybrac;

    Obawiam się, że poza "merytoryczną oceną" obu systemów w przypadku fuzji
    dwóch banków bierze się pod uwagę takie "drobnostki" jak sztab programistów
    MUMPS-owych w BPH...nagle kupa ludzi mogłaby zostać bez pracy.
    Po drugie po takiej kastomizacji jaka została zrobiona w BPH przeniesienie
    tego Profile'a, do Profile'a z PBK jest praktycznie niemożliwe, a w drugą
    stronę owszem i to dużo łatwiej.

    > czy aby przypadkiem firma w ktorej pracujesz nie pisala czegos dla PBK lub nie
    > obslugiwala PBK? moze wlasnie stad Twoje oburzenie i bezkrytyczna ocena

    Firma _cały_ czas _obsługuje_ PBK, więc chyba walnąłeś kulą w płot. Poza tym
    gdzie ty w moim poście znalazłeś oburzenie to ja naprawdę nie wiem. Moja
    opinia opiera się tylko i wyłącznie na moim doświadaczeniu i znajomości
    Profile'a...a btw w Profile'u już "nie robię", piszę zupełnie inny system,
    dla innego banku, więc tym bardziej niw widzę przyczyn, dla których miałbym
    opierać moją ocenę na jakiś "emocjonalnych" podstawach.

    Axe

  • 39. Data: 2002-01-27 20:21:55
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Sat, 26 Jan 2002 09:38:17 +0100, "nodde" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > 1. Nie wszytko co nowe jest dobre :-)

    Owszem.

> [...]
    > a) mamy produkty które sa potrzebne.
    > b) jak trzeba cos wprowadzic nowego, to mamy sztab ludzi ktorzy śmigaja

    O, ten punkt jest bardzo ważny.

    > c) oszczędnosci, bo jak by to miał robic sanchez, to...... :-)
    Owszem, Sanchez każe sobie płacić słono, ale u was chyba też Digital bodajże
    brał jakieś pieniądze, za modyfikacje (zanim wyhodowaliście sobie sztab
    programistów), poza tym czy ja dobrze pamiętam, czy wdrażania Profile'a w
    BPH-u trało "trochę" długo (tzn. kiedy go kupiliście, a kiedy wszedł do
    użytku) ;)))

> [...]
    > miejsce,
    > To w nowym banku BPH-PBK jest Profile BPHu. mimo właśnie starszej

    Dokładnie, zmiany PBK-owskie da się łatwo przenieść do "was", w drugą stronę
    się absolutnie nie da 8-), a tak mielibyście i wszystkie zmiany, i wyższą
    wersję :)

    Axe

  • 40. Data: 2002-01-27 21:05:36
    Od: "nodde" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > programistów), poza tym czy ja dobrze pamiętam, czy wdrażania Profile'a w
    > BPH-u trało "trochę" długo (tzn. kiedy go kupiliście, a kiedy wszedł do
    Co do sprawy Digitalem to nie mam najmniejszego pojecia :-)))
    Natomiast co do wdrazania, to biorac to, ze bylo to o ile pamietam, pierwsze
    wdrozenie
    systemu centralnego (a moze i w ogóle pierwsze) Profile w Polsce, oraz ilosc
    oddziałów...
    a, zreszta... :-)
    ...coz, nie da sie ukryc, ze od czasu kiedy byl kupiony a kiedy byl wdrozony
    minelo sporo czasu...
    .... ale i Kraków nie od razu zbudowano :-)))
    Ważne ze działa :)))

    > Dokładnie, zmiany PBK-owskie da się łatwo przenieść do "was", w drugą
    stronę
    > się absolutnie nie da 8-), a tak mielibyście i wszystkie zmiany, i wyższą
    > wersję :)
    Hmmm, poniekad masz racje, tylko ze wlasnie decyzja zapadła ze lepiej by
    tych zmian nie bylo :-)))
    mysle, ze tak juz napisałem na poczatku, byla to kwestia filozofii
    wdrazania.
    czy wybrac produkty pod gotowca, czy samemu pisac system.
    w tym przypadku wyszlo ze lepiej pisac samemu.
    Zreszta, jak widac na rynku IT systemy sie zmieniaja, systemy bankowe
    rowniez, :-) kto wie kiedy bedzie nastepna konwersja :-)))

    pozdrawiam
    nodde