  • 1. Data: 2007-10-08 23:56:50
    Temat: Samo spłacająca się karta kredytowa...?
    Od: l...@g...com

    Witam

    Nie jestem zbyt biegły jeśli chodzi o działanie kk i generalnie
    bankowość. Ale czy jest jakaś możliwość aby uzyskać efekt jak w
    temacie lub podobny? Tzn. np. wypłacam połowę limitu karty na początku
    miesiąca, pod koniec spłacam ten kredyt pozostałymi środkami z limitu,
    itd. przez kolejne miesiące. Coś takiego zadziałało by chyba tylko
    wtedy, gdyby limit odnawiał się w pełni po każdym miesiącu. Zdaje się
    jednak, że banki odnawiają limit kredytowy tylko o tę kwotę o jaką
    spłacę zaciągnięty kredyt. A może są jakieś, które działają tak jak w
    optymistycznym założeniu?
    Generalnie, to czy istnieje jakiś sposób aby pofunkcjonować parę
    miesięcy "na kredyt", żeby później nie trzeba było spłacać jakiejś
    wielkiej sumy pieniędzy? Czy można utworzyć taki "łańcuch", że
    pożyczam jakieś mniejsze pieniądze, spłacam je innymi pożyczonymi,
    itd. w następnych miesiącach, a na końcu zostaje do spłacenia tylko ta
    mniejsza kwota? Czy coś takiego w ogóle ma sens...?
    Jestem świeżym absolwentem i nie nastawiam się, że w ciągu roku znajdę
    jakąś dobrze płatna pracę, a z czegoś trzeba żyć...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-09 07:47:45
    Temat: Re: Samo spłacająca się karta kredytowa...?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Za bardzo kombinujesz. Weź sobie kartę, które przez kilka miesięcy ma
    zerowe oprocentowanie kredytu (kk money.pl). W każdym miesiącu spłacasz
    tylko kwotę minimalną (5% zadłużenia) a po 3 miesiącach wszystko bez
    odsetek.

    pozdr.
    RS

  • 3. Data: 2007-10-09 08:04:54
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > a po 3 miesiącach wszystko bez
    > odsetek.

    I wtedy dopiero może zaboleć jak z pensji braknie.

    /*-+

  • 4. Data: 2007-10-09 08:12:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Paź, 10:04, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > I wtedy dopiero może zaboleć jak z pensji braknie.

    Dokladnie.
    Na szczescie jako absolwentowi bez pracy KK mu narazie nie grozi.

    Bezpieczniejszy moze bylby rozsadnie wykorzystywany i splacany przy
    jakichkolwiek wplywach debet w koncie - jesli juz ktos planuje sie
    zadluzac. Ale bez pewnych widokow zatrudnienia na przyszlosc - to i to
    jest bardzo niebezpieczne i kosztowne.

  • 5. Data: 2007-10-09 08:45:00
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Bezpieczniejszy moze bylby rozsadnie wykorzystywany i splacany przy
    jakichkolwiek wplywach debet w koncie

    Debet jeszcze gorszy bo w wielu wypadkach niespłacalny bo nikt nie naciska
    na jego spłacenie. Jak już KK to z limitem mniejszym niż pensja i nie będzie
    problemów. A te100 dni bez odsetek i takie am to zwykłe rżnięcie naiwnych
    klientów w nadziei, że ileś tam % po tych 100 dniach nie spłaci całości, a
    wtedy DUP odsetki kosmiczne im się przywali.
    Ja mam od 4 lat KK i z limtu 2 tys zł wykorzystuję ok. 500-800 zł/m-c i
    twardo nie wykorzystuję reszty, aby po 35 dniach nie znaleźć ręki swej w
    nocniku.

    /*-+

  • 6. Data: 2007-10-09 10:05:24
    Od: Piotr L <l...@g...com>

    On 9 Paź, 10:12, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Dokladnie.
    > Na szczescie jako absolwentowi bez pracy KK mu narazie nie grozi.

    Ja raczej myślałem, że rodziców bym namówił...
    Nie chcę od nich cały czas doić kasę, a pewnie jeszcze sporo potrwa
    zanim zacznę zarabiać jakieś poważniejsze pieniądze.
    A z tym w pełni odnawialnym limitem kredytowym, po spłaceniu części
    zadłużenia, czy to jest jakieś pobożne życzenie, czy może są takie
    banki?

    PS Czy moja inicjująca temat wiadomość jest widoczna? Przez przypadek
    ją usunąłem i teraz jej nie widzę, ale Wy chyba ją widzicie, skoro
    odpowiadacie...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2007-10-09 10:21:28
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Paź, 12:05, Piotr L <l...@g...com> wrote:

    > Ja raczej myślałem, że rodziców bym namówił...

    Bez sensu - na koniec mozesz ich zostawic z zabagniona karta, duzymi
    odsetkami i wpisem w BIK.

    > Nie chcę od nich cały czas doić kasę, a pewnie jeszcze sporo potrwa
    > zanim zacznę zarabiać jakieś poważniejsze pieniądze.

    To podejdz do sprawy po mesku i nie doj kasy, a pozyczaj - jak beda ci
    wplacac na konto, to latwo bedzie podsumowac, zeby zaczac kiedys
    oddawac.

    > A z tym w pełni odnawialnym limitem kredytowym, po spłaceniu części
    > zadłużenia, czy to jest jakieś pobożne życzenie, czy może są takie
    > banki?

    Tak to tylko w Erze ;)
    Ta czesc twojej wypowiedzi jest prawidlowa
> [...]

    > PS Czy moja inicjująca temat wiadomość jest widoczna? Przez przypadek
    > ją usunąłem i teraz jej nie widzę, ale Wy chyba ją widzicie, skoro

    Na jednych serwerach jest, na innych nie ma .

  • 8. Data: 2007-10-09 14:28:28
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Piotr L wrote:

    > Ja raczej myślałem, że rodziców bym namówił...
    > Nie chcę od nich cały czas doić kasę, a pewnie jeszcze sporo potrwa
    > zanim zacznę zarabiać jakieś poważniejsze pieniądze.

    To bylby jeden z wiekszych bledow w Twoim zyciu. Karty kredytowe nie sa
    za darmo, wiec oprocz tego co i tak bys wydal, dodatkowo musisz zaplacic
    oplaty za uzywanie karty, plus ew. dodatkowe za opoznienia w splatach
    itp. Jesli chcialbys karte tylko po to, by miec wiecej pieniedzy - ta
    "nadwyzke" zauwazysz tylko na poczatku, potem wszystko wroci do "normy"
    - oprocz tego ze bedziesz musial splacac karte i ew. odsetki.

    Na taki pomysl "oscylatora" wpadlo juz wielu przed Toba, rowniez
    znacznie bogatszych. W sieci pelno jest historii ludzi ktorzy nie byli w
    stanie splacic swoich kart kredytowych - czesto mimo ze zarabiali tyle,
    ze takich pieniedzy nigdy nie widziales.

    Moja propozycja jest taka: chcesz miec limit na 2 tys PLN? Odloz sobie
    te 2 tys (popracuj, odkladaj itp), a potem pozyczaj od siebie (i splacaj
    sobie) - zobaczysz jak to jest zyc na kredyt, ale przynajmniej bez
    przykrych konsekwencji w razie problemow.

    Reasumujac: nie kombinuj, w dluzszym okresie zawsze stracisz. Lepiej
    oszczedzaj zamiast wydawac cudze (rodzicow) pieniadze. Wydawanie cudzych
    pieniedzy na kredyt zawsze konczy sie zle (tylko politycy o tym
    zapominaja :( )

    miko