  • 1. Data: 2020-04-16 13:11:16
    Temat: Revolut przenosi się na Litwę.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Właśnie otrzymałem e-mail (inni użytkownicy pewnie też), w którym
    Revolut informuje mnie o przeniesieniu na Litwę:

    -----

    Od teraz będziesz mieć relację prawną z podmiotem o nazwie Revolut
    Payments UAB, instytucją obsługującą elektroniczne instrumenty
    płatnicze, działającą na mocy licencji Banku Litwy. Ten podmiot ma takie
    same uprawnienia, co Revolut Ltd (nasz podmiot brytyjski), i paszportuje
    (co to znaczy: paszportuje?) je w całej Europie.

    Podmiotem nadzorującym, do którego będzie można składać skargi, będzie
    Bank Litwy.

    Prawem, któremu będzie podlegać nasz regulamin, będzie prawo litewskie.
    Wszelkie sprawy będą rozpatrywane przez sądy litewskie. W niektórych
    przypadkach będziesz mieć prawo do wystąpienia z roszczeniem w sądzie
    właściwym dla swojego kraju oraz w ramach obowiązujących w Twoim kraju praw.

    -----

    Czyli - już chyba nie będą mnie nękali p przedłożenie nowego dowodu
    tożsamości, innego niż Prawo Jazdy. :)

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 2. Data: 2020-04-16 13:16:18
    Temat: Re: Revolut przenosi się na Litwę.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No i ładnie - nie będzie już fintecha, będzie bank.

    Czekam na takie info od curve - choć jeszcze mają czas min. do końca roku.
    Curve będzie lepsze - założyli bank w Niemczech, bo Litwa to taka Liberia w UE jeśli
    chodzi o prawo bankowe.

  • 3. Data: 2020-04-16 20:34:53
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

> [...]
    > Curve będzie lepsze - założyli bank w Niemczech, bo Litwa to taka Liberia w UE

    mnie ciągle o te prawo jazdy nękają
    mogliby już przestać...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 4. Data: 2020-04-17 16:49:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-16 o 20:34, Robert Sierant pisze:

    > mnie ciągle o te prawo jazdy nękają
    > mogliby już przestać...

    A mnie już chyba na dobre przestali. :)
    W telefonie spokój, a e-mail ostatni w tej sprawie otrzymałem 12 kwietnia.

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 5. Data: 2020-04-20 08:27:02
    Od: j...@j...org

    On Thursday, April 16, 2020 at 8:16:19 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Curve będzie lepsze - założyli bank w Niemczech, bo Litwa to taka Liberia w UE

    A co dokładnie jest nie tak z litewskim prawem bankowym?

  • 6. Data: 2020-04-20 11:11:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 08:27:04 UTC+2 użytkownik j...@j...org
    napisał:

    > A co dokładnie jest nie tak z litewskim prawem bankowym?

    A co dokładnie jest nie tak z liberyjskim prawem morskim?
    W sumie nic, zresztą o zatonięciach statków słyszy się rzadziej niż o katastrofach
    samolotów.

    Co do Litwy zaś to tam podobno jakoś najłatwiej założyć i prowadzić bank. Zapewne
    działania unijne mocno już te różnice spłyciły - ale podobno nadal najłatwiej. Choć
    może to już bardziej mit, bo przecież takie curve założyło sobie na wypadek brexitu
    bank w Niemczech, więc różnice są raczej tylko symboliczne - albo i nie, bo jeśli np.
    rewolwer musi na Litwie, bo za dużo powiązań z Rosją? Ale w tym wypadku lepiej
    trzymać się z daleka od rewolwera (a i od banków na Litwie również).

  • 7. Data: 2020-04-20 18:05:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    trzymać się z daleka od rewolwera (a i od banków na Litwie również).

    Z tego co pamiętam spółka była zarejestrowana w Wielkiej Brytanii, ale
    gwarancje bankowe miała litewskie.

  • 8. Data: 2020-04-20 19:09:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 18:05:48 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
> [...]
    trzymać się z daleka od rewolwera (a i od banków na Litwie również).

    > Z tego co pamiętam spółka była zarejestrowana w Wielkiej Brytanii, ale

    Jakie "gwarancje bankowe"?
    Mieszasz ogórki z dżemem ;P

    Rewolwer jest brytyjski, nie jest bankiem.
    W sumie to nie problem, działał sobie, a depozyty klientów były trzymane w którymś
    brytyjskim banku. Pytanie o to, czy w przypadku upadku banku każdy klient dostałby do
    100k euro, czy - tak jak było z klientami deweloperów, którzy mieli rachunki
    powiernicze w upadłym sk bank - dla wszystkich w sumie byłoby 100k euro. Ale nie o to
    chodzi.

    Problemem jest brexit - wtedy spółka z UK nie będzie mogła świadczyć usług w UE. Stąd
    spółka-córka w UE - a na Litwie dlatego, że od razu chcieli (a może musieli?) mieć
    bank. A na Litwie podobno najłatwiej założyć.
    Do tego strefa euro, więc depozyty gwarantuje EFG (chyba, bo coś w przypadku tego
    estońskiego banku oferuhącego w PL lokaty było o "estońskim odpowiedniku BFG" - ale
    może wtedy nie było jeszcze EFG lub Estonii jeszcze nie obejmował).

  • 9. Data: 2020-04-20 21:51:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-04-20 19:09, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    może wtedy nie było jeszcze EFG lub Estonii jeszcze nie obejmował).

    Niepotrzebnie zacząłeś od głupich żartów ad personam, co właściwie
    powinno zamknąć rozmowę z Tobą. Właśnie sprawdziłem - pomyliłem się i
    chodziło nie o gwarancje bankowe, tylko licencje bankowe, które uzyskał
    w 2018 roku w banku centralnym Litwy, aby móc proponować produkty
    bankowe na rynku UE. Chodziło mi o to, że już wcześniej współpracowali z
    Litwinami.

  • 10. Data: 2020-04-20 22:00:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 21:51:54 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:

> [...]
    > w 2018 roku w banku centralnym Litwy, aby móc proponować produkty
    > bankowe na rynku UE. Chodziło mi o to, że już wcześniej współpracowali z

    Z nikim nie "współpracowali", tylko założyli sobie na Litwie swój bank.
    Osobną spółkę, zarejestrowaną w litewskim odpowiedniku KRS - ale będącą w 100%
    własnością revoluta.
    Tak, już w 2018 (choć ZTCP chwalili się tym jakoś na początku 2019) dostali licencję.
    Ale bank powoli się rozkręca, bo póki co lepiej im służyła firma w UK. Teraz z uwagi
    na brexit (jak nie odwołają z powodu zarazy) pewnie to ruszy z większą parą.

    PS.: W jaki sposób żart był ad personam?