  • 1. Data: 2008-03-10 08:40:19
    Temat: Realizacja zagranicznego czeku...?!
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    witam

    Mamy następującą (hipotetyczną) sytuację: pracuję w firmie X w UK i
    pracodawca zamiast przelać kasę na konto daje mi czek.

    Zakładam, że najłatwiej "spieniężyć" go w banku, w którym ww. pracodawca ma
    konto. Czy jeżeli na koncie są środki to czy kasa jest od ręki? Czy musi
    być to ten sam oddział czy można iść do innego (np. w innym mieście)?

    Czy jeżeli zaniosę taki czek do innego banku (w tym samym kraju) to jaka
    będzie procedura wypłaty? Czy są jakieś limity, a może opłaty za realizację
    czeku?

    Jaka jest jazda jak się taki czek przywiezie do Polski wiem...najlepiej nie
    popełniać takiego błędu!

    pozdrawiam
    i jak zwykle liczę na praktyczne informacje ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2008-03-10 17:07:38
    Temat: Re: Realizacja zagranicznego czeku...?!
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message
    pl...
> [...]
    > popełniać takiego błędu!
    >
    > pozdrawiam
    > i jak zwykle liczę na praktyczne informacje ;-)

    Realizowalem taki czek, ale juz mialem konto w UK, to bylo prosciej, trwalo
    chyba 5 dni roboczych, bo czek byl z innego banku. Praktycznie jak czek masz
    z tego samego oddzialu to moze byc w ciagu jednego dnia. Trudno mi
    powiedziec jak jest z wyplata gotowki z takiego czeku w innym oddziale,
    generalnie, maja procedure wysylania tego czeku do oddzialu z ktorego
    pochodzi. Jak jest z prowizjami tego nie wiem, ale moga byc, jezeli wyplata
    jest w gotowce.

  • 3. Data: 2008-03-11 03:32:35
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konto. Czy jeżeli na koncie są środki to czy kasa jest od ręki? Czy musi
    > być to ten sam oddział czy można iść do innego (np. w innym mieście)?

    Jeżeli jest to czek gotówkowy, to tak, od ręki. Można iść do dowolnego
    oddziału banku, który wydał czek.
    Jeżeli jest to czek "crossed", możliwa jest tylko wypłata wartości na konto.

    > Czy jeżeli zaniosę taki czek do innego banku (w tym samym kraju) to jaka
    > będzie procedura wypłaty? Czy są jakieś limity, a może opłaty za
    > realizację
    > czeku?

    Czeki gotówkowe - wątpię, czy w ogóle możliwe.
    Jeżeli zaś masz konto w tym banku, możesz zlecić wpłacenie wartości czeku na
    to konto - clearing trwa 3-5 dni roboczych.

    > Jaka jest jazda jak się taki czek przywiezie do Polski wiem...najlepiej
    > nie
    > popełniać takiego błędu!

    Bank w PL pobiera prowizję od realizacji czeków zagranicznych - sprawdź w
    TOiP.
    Raczej (ale nie na 100%) musisz też mieć konto w tym banku.

    > pozdrawiam
    > i jak zwykle liczę na praktyczne informacje ;-)
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Pozdrawiam również. Mam nadzieję że się przyda.
    k.