    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wybor konta osobistego
    Date: Fri, 18 Dec 2009 11:29:32 -0000

    > Normalnie oszalec mozna. A dlaczego uwazasz, ze normalnie jest tak jak
    > jest w UK, a nam blizej do Salwadoru niz do normalnosci?

    Bo bankowosc jest ZA DARMO
    Pods tym jednym stwierdzeniem wszystko sie kryje. W Poslce placisz za to co
    powinno byc za darmo!
    Jak to nazwac? A co gorsze ty to jeszcze wychawlasz...

    > Dla nas Salwadorem jest np. fakt, ze przelewy idac 3 dni bo jak widac
    > grupowiczom bardziej zalezy na takich rzeczach jak blyskawiczne
    > przelewy niz na calkowitej i bezwzglednej darmowosci konta ;)

    Wynika to z innej otoczki calosci, co Polske blizej do Salwadoru spycha. W
    Uk nie ma odsetek karnych jak juz nadmienilem to nie ma potrzeby takiej na
    przelewy natychmiastowe, czy nie lepiej nie miec odsetek karnych i darmowa
    bankowosc z 3 dniowym przelewem? Wolisz placic za konto plus odsetki karne
    za kazdy dzien spoznienia ale miec przelew 1 dzien? Doprawdy dziwni sa co
    niektorzy w Polsce... Moze mi tez wyslesz co miesiac 10 zl?

    > Wez sobie wbij do glowy, ze bankowosc w UK i Polsce sa po prostu inne.
    > W Niemczech jest jeszcze inna, a w USA jeszcze inna.

    Nie chgodzi o sama bankowosc ale caly system, w Polsce przypomina republike
    bananowa a nie cywilizacje.

    > Szczytem bezczelnosci jest mawiac wszystkim, ze to wlasnie w UK jest
    > normalnie. To co jest w UK wynika z tego jak sie UK rozwijalo, jaka
    > jest ich gospodarka, prawo i zwyczaje. Piszesz, ze u nich przelewy nie
    > maja znaczenia bo nie ma odsetek itp. A u nas maja bo sa odsetki ;) U
    > nas znaczenie maja kursy wlaut bo bardzo duzo rzeczy kupujemy za EURO
    > i USD ;)

    W niektorych sprawach trzeba doslownie wmawiac co niektorym "madrym" polakom
    co jest normalne! Ba nieraz trzeba wmawiac co jest ludzkie! Media w Polsce
    zrobily tka pake ludziom, ze trudno bedzie to naprawic, jak powiedzial
    jakies profesor z USA Szkolnictwo w Polsce po 1990 roku zostalo tak
    rozwalone, ze trzeba 2 pokolen na jego odbudowe, cos w tym jest.
    Widzisz, rzad w Polsce nalozyl na was odestki karne za kazdy dzien zwloki,
    za prad tez zaplacisz nawet jak go nie uzyjesz (oplaty stale) w Polsce
    internet jest najdrozszy w europie, telekomunikacja najdrozsza i najgorsza w
    europie... Inaczej mowiac gola was jak barany na hali a wy jeszcze
    klaskacie, ze to normalne!
    Wiec ci mowie, ze to nie normalne w karjach cywilizowanych. W Republikach
    Bananowych tak to normalne, zreszta tym sie odznaczaja!

    > To co jest wazne dla Ciebie niekoniecznie musi byc wazne dla innych
    > ludzi. Popatrz chociaz na te nieszczesne bankomaty zagraniczne.

    Nie patrze na bankomaty zagraniczne, bo interesuja mnie te w Polsce i w UK.

    > Wysmiewasz to i uwazasz za glupote bo przeciez Tylko raz pojechales do
    > Szkocji, a tak siedzisz w Anglii. Cool. Ale dlaczego odmawiasz
    > przyjecia do wiadomosci, ze duzy % grupowiczow np. lubi podrozowac po
    > swiecie i wola np. zaplacic 2 zl miesiecznie za konto, ktore da im
    > kursy i oplaty umozliwiajace bardzo tanie korzystanie z bankomatow i
    > platnosci za granica? Bardziej im sie to oplaca ekonomicznie niz konto
    > za 0 zl i duza prowizja za platnosci zagraniczne ;)

    Nikomu nic nie odmawiam (to kolejny przywar nowej polski, wsadzic komus cos
    co nie powiedzial) pisze tylko, ze korzysc z bankomatu darmowego w Paryzu ma
    mniej niz 1% posiadaczy rachunkow w Polsce.
    Ile razy ty skorzystasz z takiego bankomatu?
    Po drugie, mozna zrobic dwie oferty: platne z darmowymi bankomatami w paryzu
    i darmowe z platnymi bankomatami w Paryzu - czy to nie wyglada bardziej
    nowozesnie? Chcesz miec bnankoamty w paryzu darmowe plac (naprawde darmowe?)
    nie chcesz ok, masz darmowa bankowosc w kraju. Co wg. ciebie wybierze 95%
    posiadaczy konta?
    Czy bank daje ci wybor? Nie!

    > Zawsze tez jakis maniak promili na koncie moze Ci wyliczyc, ze dzieki
    > temu, ze u nas przelew moze dojsc tego samego dnia, a nie po 3 dniach
    > jak w UK to on na odsetkach bezbelkowych jest do przodu wiecej, niz by
    > byl bez jakiejs oplaty ale z przelewami "UK-stajl" :)

    Plus to co trzeba rocznie zaplacic do banku? Zawsze bedzie drozej!
    Zrozum, sam bank to tylko sama gora, a co z reszta? Juz ci napisalem, jak
    chcesz przelac kase natychmiast do innego banku to do tego banku idziesz i
    wplacasz bezposrednio. Jesli ci nie zalezy to robisz przelew w domu.
    Ja osobiscie z przelwwu korzystam moze raz w miesiacu, bo nie mam potrzeby
    uzywania takowego. Za rachunki place czasem w banku (bez prowizji) lub na
    zlecenie stale (tez za darmo). Jesli mam potrzebe zatrzymac zlecenie stale,
    to to robie online, po 14 dniach przychodzi list z potwierdzeniem od firmy i
    zapytaniem czy ustawic na nowo, bez odsetek, kar... Innymi slowy wyzsza
    kultura finansowa.
    I nie ma tu znaczenia ilosc lat budowania tego systemu, za PRL-u rachunki
    dla ludnosi w bankach byly darmowe. Polska jest 20 lat po upadku PRL-u.
    Dlaczego implementuje sie do polski rozwiazania z Republik Bananowych a nie
    z krajow o wyzszej cywilizacji i kulturze? Zawsze bedziecie sobie to
    tlumaczyc PRL-em?

    > Jak zrozumiesz, ze nie wszyscy sa Toba i nie wszyscy maja takie
    > potrzeby jak Ty i takie priorytety jak Ty bedziesz juz mogl dac na luz
    > z tym trollowaniem w kazdym temacie ;)

    To nie jest trolowanie ale otwieranie wam oczu.
    Tu nie chodzi o wmuszanie komus takiego czy innego produktu ale pokazanie,
    za WY W POLSCE PLACICIE ZA COS CO W SWIECIE CYWILIZOWANYM JEST ZA DARMO!
    Zrozumiales?
    Czy dalej upierac sie bedziesz, ze placenie za to, zd deajesz bankowi
    mozliwosc zarabiania jest super?