  • Data: 2016-11-03 12:50:29
    Temat: Re: wakacyjne konto walutowe
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 listopada 2016 12:31:30 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    PLN.
    > Ta zmiana to mniej więcej kiedy była?
    Wujek google dał odpowiedź po zapytaniu "mbank zmiana waluty rozliczeniowej dla kart
    visa" - druga odpowiedź.
    20 listopada 2013 - mBąk był chyba jednym z pierwszych, którzy to wprowadzili, np. db
    zrobił to dopiero bodajże w maju tego - czyli 2016 - roku (a ponieważ zapomnieli, że
    nie mają prowizji w TOiP i przypomnieli sobie dopiero po miesiącu od zakomunikowania
    zmian, to prowizję wprowadzili dopiero miesiąc po zmianie waluty rozliczeniowej -
    przez ten miesiąc debetówki visa db były za granicą dobrymi kartami ;).
    To, kiedy "ujednolicili" prowizje - z 5% dla EUR i 6% dla pozostałych - na 5,9% dla
    wszystkich - musisz już sam poszukać w historii zmian TOiP.

    > Karty visa (jeśli takie są) do konta w Euro też mają walutę
    > rozliczeniową PLN (bo visa wymusiła)?
    > Czyli jak zapłacę taką karta coś w Euro to visa przeliczy na PLN a bank
    > z PLN na Euro i konto obciążone więcej niż transakcja?
    Nie no, skąd, tak to by nawet mBąk nie wymyślił.
    Oczywiście jedyną walutę rozliczeniową PLN mają karty do kont/kredytów w PLN.
    O tym właśnie również pisałem, że nawet karty jednej organizacji w jednym banku mogą
    mieć różne zasady rozliczania z organizacją - oczywistym przykładem są tu karty do
    kont walutowych, ale też np. w raifim była jedna kredytówka rozliczana przez EUR, a
    inna przez PLN i to bez prowizji - ale już jej nie ma.

    Także walutą rozliczeniową kart visa do rachunków eMax walutowy jest waluta tego
    rachunku (oczywiście CMIIW).
    Ale mBąk oczywiście nie omieszka pobrać 3% prowizji (oprócz 0,2% visy), jeśli
    zapłacisz taką kartą w innej walucie niż rozliczeniowa/rachunku.
    Jeśli kupujesz euro po rozsądnym kursie, to i tak będzie to taniej dla płatności w
    CZK, NOK, SEK czy DKK niż złotówkowa karta mBąka, jeśli ktoś kupuje euro w mBąku to
    wyjdzie po równo.

    Dlatego np. w mBąku lepiej mieć kredytówkę mc niż visa - oczywiście liczy się to
    tylko w strefie euro i oczywiście jeśli nie natrafimy na punkt akceptujący wyłącznie
    visy (czy też nie akceptujący mc).