  • Data: 2016-01-20 19:11:11
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Pete" n7o2nm$rlt$...@n...news.atman.pl

    > "Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie majątku jest

    Komornik szuka majątku dłużnika? :)
    IMO ostrzega/informuje dłużnika o tym, co znalazł wierzyciel. :)
    A jeśli już komornik coś znajdzie, okaże się (w sądzie, na
    rozprawie z powództwa dłużnika przeciwko wierzycielowi) że
    znalazł coś, co nie jest własnością dłużnika. :)

    > dwuczęściowa: pierwsza część (niezależna od wyniku) jest pobierana przy zleceniu i
    wynosi 2% przeciętnego wynagrodzenia
    > miesięcznego. Drugą część opłaty komornik pobierze w razie odnalezienia majątku
    dłużnika (będzie to opłata stała w wysokości 5%
    > szacunkowej wartości tego majątku, nie więcej niż 100% przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego). Opłata ta ulegnie zmniejszeniu o
    > kwotę opłaty pobranej już przy zleceniu poszukiwania. Choć nie wynika to wyraźnie z
    przepisu, opłatę tę będziesz uiszczał Ty.

    > W końcowym rozliczeniu powyższą opłatą powinien zostać obciążony Twój dłużnik.
    Stanie się tak tylko wówczas, gdy koszt
    > poszukiwania majątku był kosztem niezbędnym i celowym, no i oczywiście - jeśli
    egzekucja będzie skuteczna. Jeśli komornikowi nie
    > uda się wyegzekwować Twojego długu, koszt zlecenia poszukiwania majątku stanie się
    tak naprawdę Twoim dodatkowym kosztem."

    W moich sprawach tak właśnie było -- komornik (i sąd) jedynie zwiększył
    moje straty. Części długów nie odzyskałem, jeden z długów spłaciła
    konkubina dłużnika bez pomocy komornika...

    Zapewne wpływ polskich sądów (i komorników -- rzecz jasna) na egzekucję
    długów od ludzi nieuczciwych nie jest zerowy, ale jest nikły.

    > http://www.dochodzeniewierzytelnosci.pl/2013/06/28/z
    lecenie-komornikowi-poszukiwania-majatku-dluznika/

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'