    From: "pawel" <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: super inwestycja
    Date: Mon, 2 Mar 2009 21:06:14 +0100

    > Jak dobrze czytam to 1.5k stanowi polowe.
    > Czyli calosc 3k i to jest strata jak sie wycofa.

    Nie do końca tak jest. Ja wpłacałem 300 zł każdego miesiąca przez 14
    miesięcy a więc udziały zostały zakupione za 4200 PLN natomiast ich aktualna
    wartość jest ponad 3000 PLN bo były spadki i ja chcę z tego połowę. Ponieważ
    jeżeli wycofam się w 1-2 lat inwestowania to muszę oddać 2 krotność należnej
    składki za pierwszy rok (czyli7200) ponieważ na moim koncie nie ma tyle to
    przepada tyle ile jest. Natomiast jeżeli ktoś kupi to teraz to w trzecim do
    piątego roku uczestnictwa można się wycofać płacąc 1,5 krotność należnej
    składki z pierwszego roku itd. W każdym roku krotność spada w 10 roku do 0.
    To normalne przy tego rodzaju inwestycjach długo terminowych. Zwrócić należy
    uwagę na to że w każdej chwili wartość udziałów może wzrosnąć a ja chcę
    sprzedać to w momencie gdzie spadek jest największy. Wiem że powinienem
    teraz to przetrzymać bo żadna bessa nie trwała dłużej jak 2 lata i z
    pewnością w tym przypadku nastąpi "odbicie" a wtedy można zarobić. Ja
    sprzedaje prawa do tej polisy czyli ktoś będzie kontynuatorem mojej. A
    sprzedaję dlatego że chcę zainwestować w coś innego a kryzys mnie dopadł i
    nie starcza na wszystko lepiej żeby ktoś na tym zarobił jak oddać to dla AXA
    oni i tak mają sporo kasy :) naprawdę warto się nad tym zastanowić.