  • 11. Data: 2010-02-14 09:18:00
    Temat: Re: płatnośćkartą
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Henryk "Plumski" Plumowski" news:hl8ehv$qt$1@inews.gazeta.pl

    > OK, rozumiem; mam jednak wrażenie,
    > że najmniej do powiedzenia co do podziału prowizji mają jednak banki.
    > Gdyby bowiem to od nich zależało, to podejrzewam,

    Nigdy się w to szczególnie nie zgłębiałem, ale czy rzeczywiście jest tak, że
    banki mają najmniej do powiedzenia w kwestiach prowizji? Jak twoje
    stwierdzenie ma się np. do Vis Europe, która zgodnie z informacjami na
    stronie: " jest stowarzyszeniem 4,6 tys. europejskich banków i instytucji
    finansowych, które wspólnie zarządzają organizacją, jej systemami i
    działalnością."? :)

  • 12. Data: 2010-02-14 11:39:52
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli Valdi,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

> [...]
    > banków i instytucji finansowych, które wspólnie zarządzają
    > organizacją, jej systemami i działalnością."? :)

    VISA Europe a nasi; widzisz różnicę?
    Ja kolosalną :-)
    Jak nasi się tak wyrobią, to też będą mogli innym stawiać warunki ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 13. Data: 2010-02-14 11:55:13
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Henryk "Plumski" Plumowski" news:hl8nes$169$1@inews.gazeta.pl

    > VISA Europe a nasi; widzisz różnicę?
    > Ja kolosalną :-)
    > Jak nasi się tak wyrobią, to też będą mogli innym stawiać warunki ;-)

    tylko, że ci "nasi" to w większości przypadków spółki córki zagranicznych
    podmiotów, które w skali europejskiej jak i w samej organizacji mają coś do
    powiedzenia.
    Najwidoczniej ktoś ma w tym interes aby ciągle prowizje stały na takim a nie
    innym poziome. Z drugiej strony wysokie prowizje = potencjalnie mniejszy
    rynek.

  • 14. Data: 2010-02-14 11:58:20
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli Valdi,
> [...]

    > Najwidoczniej ktoś ma w tym interes aby ciągle prowizje stały na
    > takim a nie innym poziome. Z drugiej strony wysokie prowizje =

    Zgadzam się dokładnie z częścią o interesie.
    Ktoś go zapewne nie ma aby zmienić istniejący stan rzeczy.
    Tak samo jak w opisanym przypadku z Biedronkami...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 15. Data: 2010-02-14 18:21:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu> writes:

    > OK, rozumiem; mam jednak wrażenie,
    > że najmniej do powiedzenia co do podziału prowizji mają jednak banki.
    > Gdyby bowiem to od nich zależało, to podejrzewam,

    Co podejrzewasz?

    Tak czy owak, maja najwiecej do powiedzenia, i (typowo) dostaja
    najwiecej. Acquirerzy (tez bedacy czesto bankami) musza ze soba
    konkurowac, a banki po prostu robia zmowe cenowa (niekoniecznie
    przestepcza).
    --
    Krzysztof Halasa