  • Data: 2003-04-23 20:48:35
    Temat: Re: mBank oszukuje na odsetkach
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> napisał w
    news:b869lu$ph0$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl:

    > Klient wzial swoje pieniadze a nawet wiecej.
    > za ,,nawet wiecej'' umowa przewiduje odsetki i juz.
    > nic tu nie ma (dla mnie) watpliwego.

    Dlaczego zaraz wziął? Może po prostu ze względów bezpieczeństwa przelał
    pieniądze na eMAX-a?
    Ja np. na eKONCIE trzymam na ogół nie więcej niż 100-200 zł, właśnie ze
    względu na bezpieczeństwo pieniędzy - taką ewentualną stratę jestem w
    stanie przeboleć.
    Natomiast ktoś (mBank, Euronet?) nie wywiązując się ze swoich
    obowiązków i nie zakładając blokady na środki naraził klienta na utratę
    pieniędzy zgromadzonych na eKONCIE! Przecież w razie kradzieży karty,
    klient straciłby znacznie większą kwotę, niż normalnie zwykł
    przechowywać na tym rachunku.
    W tej chwili rozważamy spór o śmieszną kwotę 5 zł i 80 gr, o którą nikt
    do sądu nie pójdzie, ale zastanówmy się co by było, gdyby spór dotyczył
    zdecydowanie większych pieniędzy. Weźmy przypadek, że ktoś kradnie kartę
    i korzystając z tego, że środki na koncie nie zostały zablokowane,
    dokonuje zakupów na jakąś poważną kwotę, przekraczając wszelkie ustalone
    dla tej karty limity.
    Jestem głęboko przekonany, że każdy sąd by uznał, że do tego debetu
    doszło w wyniku zaniedbania banku i w związku z tym wszelkie roszczenia
    banku wobec klienta są całkowicie bezpodstawne.
    Natomiast wracając do naszego przypadku:
    Sądzę, że był to dla mBanku tylko "wypadek przy pracy" z którym nie
    bardzo są w stanie sobie poradzić, ale jestem przekonany, że bank
    potrafi z tej sytuacji znaleźć jakieś honorowe wyjście.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)