  • Data: 2009-04-21 11:34:34
    Temat: Re: lyberałów pomysły na kryzys
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    Kto to powiedzial: "Nigdy nie zgodze sie na nowe podatki" ?
    --------

    Myślę, że wszyscy czytający i piszący na tej grupie dyskusyjnej nie chcieliby
    podnoszenia jakichkolwiek podatków a na pewno życzyliby sobie zniesienia
    podatku Belki jako minimum.
    Ja też głosując na PO miałem nadzieję, że jeśli wygrają wybory to reformy będą
    szły w kierunku porządkowania finansów państwa i obniżania obciążeń podatkowych.

    Niestety, rzeczywistość jesienią 2007r. była diametralnie inna niż obecnie.
    Jeśli nie pamiętasz to przypomnę: dynamika PKB przekraczała 6%.
    Min. Zyta Gilowska mogła więc zdecydować się na obniżkę składki rentowej bo
    ówczesna sytuacja na to pozwalała.
    Globalny kryzys spowodował jednak diametralną zmianę sytuacji i drastyczny
    spadek przychodów do budżetu państwa.

    Co by zrobił na miejscu Tuska i Rostowskiego jakikolwiek inny rząd?
    Odpowiem Ci z góry.
    Żaden rząd nie mógłby nic zrobić. To tylko fajnie wygląda w publicystyce UPR.
    Ale to tylko baśnie o prawdziwym kapitalizmie dla naiwnych.