  • Data: 2018-12-19 15:13:13
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 13:33:26 +0100, RobertS napisał(a):

    > NIE MA, a więc jaka może być max rata? teoretycznie może dążyć do
    > nieskończoności

    No i prawnik powinien wylapac, zazadac uzgodnienia maksymalnej ... i
    zostac przez bank wysmiany :-)

    > obecnie klient dostaje symulację (druk wymyślony przez KNF), w którym
    > jest info, że np. rata teraz 1300 zł, a może wynieść np. 2900 zł (w
    > określonej sytuacji) i to nie jest jej max wartość
    >
    > czy ktoś z ww. powodu rezygnuje z podpisania umowy? no mnie się jeszcze
    > nie zdarzyło...

    No ba, jakby sie wszystkiego bac, to by trzeba nadal u tesciowej
    mieszkac :-)

    ale - parametry do tej symulacji to KNF podaje, czy zostawia bankom
    wolna reke ?
    Bo jak wibor skoczy bardziej, to kto bedzie winny ? :-)

    > to jest określone w TOiP, załącznik do umowy, wszelkie możliwe opłaty są
    > tam wymienione

    Ale TOiP podlega zmianie ... no chyba, ze taka zalaczona do umowy nie
    podlega ...

    > nie ma bo i dlaczego?
    > umowę podpisują dwie strony, aby uległy zmianie jej zapisy te strony
    > muszą na to wyrazić zgodę

    Raczej mnie przyzwyczajo do "... zmianie ulegaja nastepujace punkty, a
    klient moze wyrazic zgode, lub wyrazic sprzeciw, a wtedy umowa wygasa
    z dniem ...".
    Byc moze w kredytach zwyczaje inne.

    Bardziej mi jednak o poboczne zapisy chodzilo.
    W rodzaju "klient zobowiazuje sie do utrzymania konta "VIP" przez caly
    okres kredytu".
    Konto VIP kosztuje 20zl/mc, drogo, ale nie na tyle, aby klienta
    odstraszyc.

    A potem pstryk, zmiana tabeli oplat i konto VIP kosztuje 500zl/mc.

    J.