  • Data: 2009-03-31 22:45:43
    Temat: Re: [eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4e8f.0000015d.49d2988e@newsgate.onet.pl...

    > No ale zrozumiałbym jeśli bank miałby na to jakąś klauzulę, którą
    > podpisałem/ zaakceptowałem razem z umową o konto. Ale tak jak pisałem
    > nie są w stanie mi nic takiego pokazać ani też w regulaminie nie
    > widnieje. Czy zatem bank może aż tak dalece idącą samowolę przejawiać?

    Może bo ludzie sąleniwi. Gdbyś np. podał ich do sądu z żądaniem zapłaty
    kary, którą dostałeś za parkowanie bez zapłaty, z uwagi, że eurobank odmówił
    ci wypłaty pieniędzy, względnie o zadośćuczynienie powołując się na kodeks
    cywilny, w którym jest zapis, że bank nie może odmówić dostępu posiadaczowi
    rachunku do jego pieniędzy.

    Art. 725 [Pojęcie] Przez umowę rachunku bankowego bank zobowiązuje się
    względem posiadacza rachunku, na czas oznaczony lub nieoznaczony, do
    przechowywania jego środków pieniężnych oraz, jeżeli umowa tak stanowi, do
    przeprowadzania na jego zlecenie rozliczeń pieniężnych.

    Art. 726 [Rozporządzanie pieniędzmi] Bank może obracać czasowo wolne środki
    pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym z obowiązkiem ich zwrotu w
    całości lub w części na każde żądanie, chyba że umowa uzależnia obowiązek
    zwrotu od wypowiedzenia.

    Ponieważ jest to zapis ustawowy, a paszport jest pełnoprawnym dokumentem
    tożsamości, to wg mnie nawet żadne bzdurne zapisy regulaminu tego nie
    zmienią.