  • Data: 2009-04-01 08:59:59
    Temat: Re: [eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Art. 725 [Pojęcie] Przez umowę rachunku bankowego bank zobowiązuje się
    > względem posiadacza rachunku, na czas oznaczony lub nieoznaczony, do
    > przechowywania jego środków pieniężnych oraz, jeżeli umowa tak stanowi, do
    > przeprowadzania na jego zlecenie rozliczeń pieniężnych.
    >
    > Art. 726 [Rozporządzanie pieniędzmi] Bank może obracać czasowo wolne środki
    > pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym z obowiązkiem ich zwrotu w
    > całości lub w części na każde żądanie, chyba że umowa uzależnia obowiązek
    > zwrotu od wypowiedzenia.

> [...]

    Ale, jak wspomniałem, bank nie posiada w regulaminie konta, który dostałem wraz
    z umową, jakiejkolwiek informacji o tym, że do identyfikacji potrzebny jest
    tylko dowód. Ani pracownik w placówce ani infolinia nie potrafili mi przytoczyć
    żadnego przepisu, który to reguluje u nich, nawet wewnętrznie, ciągle tylko
    powtarzają "bo tak". No i robi się paranoja. Przez takie bzdurne pseudoprzepisy
    (a raczej widzimisię) dochodzi do tego, że klienci, którzy ponoć w bankach są
    najważniejsi, grają jak im krawaciarze zagrają. Popytałem znajomych czy mieli
    podobne sytuacje i wychodzi na to, że w tej kwestii panuje totalna samowola. W
    tym samym banku różne osoby potrafią przyjąć dowód a inne zadowolą się
    paszportem. I kto ma rację?

    PD