eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny? › Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
  • Data: 2005-12-08 18:01:12
    Temat: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jurek Wawro wrote:

    > Sądziłem, że znajdę tu kogos, kogo zainteresuje problem
    > i zechce się z nim zmierzyć.

    No i? Parę osób się "zmierzyło" i po tym zmierzeniu orzekło "bzdura" :-)

    > Źle mnie zrozumiałeś. To może być wina niejasności w mojej wypowiedzi.
    > Jednak ja odnoszę się do pewnego tekstu - który nie jest trudny w
    > odbiorze. Czy stwierdzenie tego faktu też stanowi element
    > zniechęcający
    > do dyskusji?

    Przeczytałam ten tekst. To jest coś co postuluje Lepper w swoim projekcie o
    NBP.

    > Może podam konkretny przykład, by pokazać o co chodzi.
    > Załóżmy, że rządowi udałoby się dokonać podziału TPSA na
    > dwie spółki: operatora i właściciela infrastruktury.
    > Swoje udziały w TPSA zamieniłby na prawo własności tej drugiej spółki.
    > Następnie - kosztem zwiększenia deficytu budżetowego dofinansowuje
    > spółkę tak, by mogła ona każdemu obywatelowi zagwarantować dostęp do
    > sieci telekomunikacyjnej. Może pieniądze na to pożyczyć
    > od banku komercyjnego, albo od banku centralnego.
    > Proszę o wskazanie - jakież to katastrofalne skutki będzie
    > miała pożyczka bezpośrednio z NBP?

    To teraz mi powiedz co ma prywatyzacja (taka czy inna) jednej firmy do
    "generowania" przez NBP pieniędzy na cele "prowzrostowe". Czy finansowanie
    "każdemu obywatelowi" dostępu do sieci telekomunikacyjnej (i co to oznacza
    ten dostęp - samo podłączenie, abonament, połączenia?) to cel
    "prowzrostowy"? I KTO określi co jest tym celem "prowzrostowym". Odpowiedz
    konkretnie.

    > Na razie nie znalazłem nikogo, kto zrozumiałby o co chodzi.
    > O ewentualnym poparciu pomysłu można mówić później.

    Pomysły tego typu były już popierane. Przez przydupasów Moskwy przez 50 lat.
    Chyba wystarczy jak na jeden naród, nie?

    > [...]
    >>

    > Sorry - ale to nie jest prawda.
    > Gospodarka PRL rozsypała się dzięki absurdom centralnego planowania,
    > oraz pułapce zadłużeniowej powiązanej z niską konkurencyjnością
    > i pewną izolacją w stosunku do zachodu (co skutkowało niemożnością
    > spłaty). Kryzys finansowy końca lat 80-tych był rzeczą wtórną.

    A złotóweczki to kto drukował w latach 80? Duch Święty? I to była rzecz
    wtórna? Wiesz - ja się jeszcze załapałam mając lat 5 na kolejkowanie za
    papierem toaletowym więc z tymi teoriami to może do tych co nie pamiętają :/

    przyszłość/ Woody Allen