eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny? › Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
  • Data: 2005-12-08 18:18:05
    Temat: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Od: Catbert <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/8/2005 7:29 PM, Jurek Wawro wrote:
    (...)
    > Może podam konkretny przykład, by pokazać o co chodzi.
    > Załóżmy, że rządowi udałoby się dokonać podziału TPSA na
    > dwie spółki: operatora i właściciela infrastruktury.
    > Swoje udziały w TPSA zamieniłby na prawo własności tej drugiej spółki.
    > Następnie - kosztem zwiększenia deficytu budżetowego dofinansowuje
    > spółkę tak, by mogła ona każdemu obywatelowi zagwarantować dostęp do
    > sieci telekomunikacyjnej. Może pieniądze na to pożyczyć
    > od banku komercyjnego, albo od banku centralnego.
    > Proszę o wskazanie - jakież to katastrofalne skutki będzie
    > miała pożyczka bezpośrednio z NBP?
    (...)

    Ja bym się nie ograniczał - i z tego deficytu zagwarantował każdemu dom,
    samochód i dożywotnią eneryturę.

    Konieczne byłoby jednak zablokowanie cen (w ZSRR np. były wyryte na
    formach wtryskowych, by pojawiały się na obudowie urządzeń) - bo, o ile
    rozumiem, zamierzasz pozostawić jakieś firmy prywatne - a te, zwęszywszy
    strumień dodatkowego pieniądza, chciałyby w nim partycypować i
    podniosłyby ceny - rozkręcając megainflację.

    Taki manewr był stosowany do finansowania wojny - co tam inflacja, mamy
    wojnę!

    To, co proponujesz sprowadza się do drukowania pieniędzy - sprawdzone,
    nie działa - tzn. działa, ale nie tak, jabyś sobie życzył.

    Pzdr: Witek