    From: BAH <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: błąd w systemie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
    Date: Thu, 05 Dec 2002 14:04:42 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@pd1.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    Dnia Thu, 5 Dec 2002 09:18:06 +0100, "Krzysztof Kowalski"

    > IMHO macie debety przez lokaty, które kończą się w dni wolne, a
    >środki są do dyspozycji już w poprzedzający dzień roboczy.
    >Używając tych pieniędzy można wpaść w debet.

    Można, ale nie powinno tak być.

    >Ale nie jest to nic niezwykłego (nie
    >twierdzę, że jest to wygodne :-),

    ;-))

    > bo podobny mechanizm jest np dla operacji
    >kartowych - saldo jest dodatnie np jeszcze przez dwa dni, ale potem
    >następuje księgowanie z datą wsteczną.

    jest niezwykłe, ze np. VE można spowodować debet.

    Z blokadą nie czeka sie do poniedziałku.

    >Moja rada - nie ruszać pieniędzy z lokat do momentu zapadnięcia lokaty.

    Równei dobrze można nie korzystać z pieniędzy w dni wolne. ;-((

    Ktoś może oczekiwać że pieniądze
    (jakiś przelew z innego tytułu)
    dotarły w piątek na jego konto.
    Wybiera je z bankomatu (dostaje potwierdzenie, ze ma środki)
    a okazuje się, że pieniadze nie dotarły tylko skończyła się lokata
    którą bank pokazuje i "kusi".

    Regulamin nie pozwala na robienie debetu.
    Klient jest karany (niedozwolony debet) z powodu
    zawiłości przetwarzania w banku.
    (jakieś marmurkowe nawyki).

    >Klient staje się ofiarą chęci zbyt wczesnego wykorzystania postawionych mu środków.

    Raczej jest "wprowadzany w błąd"
    Nie widzę tu "chęci" a raczej "zachęcanie"

    >Środków, które w momencie postawienia do dyspozycji są zaksięgowane z datą przyszłą.

    To właśnie jest problem
    One nie tyle są "postawione do dyspozycji"
    co raczej bank "godzi sie" na debet.

    Dlaczego musi być księgowane "w dzień roboczy" ?
    (dlaczego nie mozna "zablokować" tych (nadpłaconych)
    pieniędzy na 1-2 dni ?)

    pozdrawiam
    BAH
    PS.
    a może lokaty winny mieć daty zapadalności w dni robocze ?