  • Data: 2021-04-08 18:07:51
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

    > Niekoniecznie miarodajna. Większa liczba zgonów jest spowodowana
    > zniknięciem służby zdrowia.

    Dlatego to jest miarodajne - bo nie interesują nas tylko zgony
    bezpośrednio spowodowane przez kowida.

    > Czy to większa liczba zgonów z "powodu" Covid? Tak. Gdzie słowo
    > "powodu" musi być koniecznie w cudzysłowie. Nie byłoby Covida,
    > służba zdrowia by działała dalej, jak dawniej.

    Więc skąd cudzysłów? Zwyczajnie z powodu.

    BTW powodów może być więcej niż jeden. Np. niedoinwestowanie służby
    zdrowia. Ale z drugiej strony - śmierć jest nieodłącznym elementem
    życia, nie można uratować wszystkich.

    > W październiku śmiertelność wzrosła o 100? Tak. Wzrosła. Obłożenie
    > łóżek w szpitalach... spadło o 40%

    Nie wiem. W szczycie, to podobno nie spadło, raczej odwrotnie.
    Brak "twardych" danych.
    --
    Krzysztof Hałasa