  • Data: 2021-04-01 23:57:16
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Olin" 1...@4...net

    > "Przez stulecia Kościół święty był ofiarą prześladowań, z wolna
    > pomnażających szeregi bohaterów, którzy wiarę chrześcijańską
    > pieczętowali własną krwią;

    Pieczęcie stawiane własną (czyli chyba ludzką! -- niby
    bohater mógł mieć własną owcę, którą zarżną, upuszczając
    z tej owcy nieco krwi... ale chyba tutaj nie o taką krew
    podąża...) krwią? -- pachnie tu cyrografią...

    > ale dzisiaj piekło wspiera straszniejszy jeszcze oręż przeciw
    > Kościołowi, zdradliwy, banalny i szkodliwy: złowrogą maszynę drukarską."

    Która pieczętuje farbą -- nie {} ludzką krwią...
    Dlaczego tedy jest straszniejsza?...

    > przedmowa do Indeksu Ksiąg Zakazanych z 1564 roku

    Z drukarzami mieli na pieńki i hitlerowcy, i komuniści
    z PRLi... I leśnicy... (św. pamięci minister JSzyszko
    chociażby -- mylący km_kwadratowe z hektarami...)

    A dziś? -- AGlapiński drukuje szmal na potęgę...
    ...czego skutkami chce obarczyć nas, jako że banki
    ponoć rozmyślają o wprowadzeniu kar za przetrzymywanie
    produktów drukarskich w bankowych skarbcach...

    [wcale nie dziwi mnie postawa banków -- papier jest ciężki...
    wiedzą o tym bibliotekarze... akurat białostoccy nie wiedzieli,
    skoro zbudowali uniwersytecką bibliotekę, której połowę sprzedali
    za złotówkę prywatnej firmie ZETO Białystok właśnie dlatego, że
    ów budynek nie mógł bezpiecznie pomieścić uniwersyteckich zbiorów
    z uwagi właśnie na ciężar słowa zawartego w tych zbiorach... co
    białostocki uniwersytet uczynił z pozostałą połówką budynku?
    -- ano oddał tę połówkę za freeko państwowej firmie ZETO
    Białystok, zanim ZETO Białystok został sprywatyzowany...]

    Trochę to dziwne -- toż AGlapiński chce zwiększyć udział
    banknotów o nominale 500 zł i wprowadzić banknoty
    o jeszcze wyższych nominałach... Najwyraźniej banki
    szukają powodu do zwady -- toż banknotów nie przybędzie...

    [niestety tym bardziej nie przybędzie nam towarów
    w efekcie takiego trudu -- drukarskiego...]

    Tak to jest z tymi bankami... Co więcej -- ciężki szmal
    jest sukcesywnie wycofywany z obiegu, żeby nie obciążał
    polskiej gospodarki nadmiarem tak zwanego grosza...

    --