  • Data: 2021-08-06 16:19:40
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 6 sierpnia 2021 o 15:22:29 UTC+2 Waldek napisał(a):
> [...]
    kurs), która znika po pół godziny.

    > Doładowałem Curvą :) z aktywną PEKAO
    > poszło bez problemu
    > Zakupiłem 10 eurasów (~ 4.55) i wlałem na oszczędnościowe
    > dolałem troche eurasów z Revoluta - poszło w kilka sekund

    Kursy rewela, naprawdę średnie - na euro w stosunku do kursów ze strony IKA +/-1,5gr
    na euro.
    Kurs eur->pln i pln->eur są odwrotnościami z dokładnością do 4 miejsca po przecinku.
    Ciekawe, czy jest tak tylko przy "przelewie na własne" czy również przy przelaniu
    złotówek z innego banku na konto w euro - bo na czymś takim można się w IKA naciąć na
    7,5%.
    Podobno jest tak też przy płatności kartą - przeliczanie jest po kursach aion, więc
    nie płaci się nawet tych 0,2% dla mastercarda.
    Pewien minus tej sytuacji to to, że debetówka podłączona jest WYŁĄCZNIE do głównego
    konta w PLN (głównego, bo można mieć też dodatkowy ROR oraz konto oszczędnościowe z
    1%) - nie da się zapłacić kartą mając w aion tylko euro czy dolary.
    To kolejny wymiar "wielowalutowości", choć w gruncie rzeczy dość fajny, obecnie jest
    to (jeśli to prawda) najlepsza karta do płacenia za granicą dla zarabiających w PLN -
    i nic nie trzeba na zapas wymieniać (sprawdzić noc i weekend).

    Euro czy dolary wciąż się tam opłaca trzymać - KO w euro 0,5%, podobno darmowy SWIFT
    (sprawdzić, czy OUR) - choć debetówką się z nich nie skorzysta.

    A debetówek można mieć 5.

    Jest też natychmiastowy SEPA za 5zł - choć być może rewolwer ma to za darmo (sprawdź,
    czy opłaty nie pobrali, bo to podejrzana sprawa z tym przelewem natychmiast - bo
    raczej nie była to płatność kartą, takie "zasilenie" aion dopuszcza tylko dla
    złotówek).