  • Data: 2016-09-28 12:15:18
    Temat: Re: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:nsg3k6$5ct$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-09-28 o 11:43, Pete pisze:

    >Oligopol to już z definicji nie monopol. I najważniejsze - każda
    >firma,

    Dla klienta niewielka roznica.

    >nawet monopolistyczna, może sobie pozwolić tylko na tyle, na ile
    >pozwala jej rynek. Jeśli zażąda więcej, powstanie inna firma
    >świadcząca takie usługi lepiej lub taniej, albo konsumenci wybiorą
    >dobra alternatywne.

    To czemu trzeba z mono/oligopolami walczyc ?

    Inna firma moze powstanie, a moze nie powstanie, bo ja pierwsza firma
    wykupi, albo zablokuje surowce, albo zablokuje zbyt.
    Albo na odwrot - druga firma zrobi/skopiuje to lepiej i taniej, a jak
    pierwsza padnie, to druga podniesie ceny :-)

    J.