eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski banków działających w Polsce trafiają za granicę › Re: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę
  • Data: 2016-09-29 12:49:34
    Temat: Re: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-09-29 o 12:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nsinuk$p4p$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2016-09-29 o 11:15, Pete pisze:
    >>> Proszę bardzo:
    >>> http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,20426737,zmowa-n
    ajwiekszych-producentow-ciezarowek-3-mld-euro-kary.h
    tml
    >>>
    >>> Czekam na Twoje propozycje.
    >
    >> Już po linku widać bardzo dobry przykład tego, jak państwo tworzy
    >> oligopole. Hint: nie ma tu wolnego rynku, ponieważ produkcja
    >> samochodów jest dość szczegółowo regulowana odgórnie, przez co
    >> ograniczane jest pojawianie się nowej konkurencji.
    >
    > Jest, i nie jest.
    > Kazdy moze produkowac samochody. Ale produkt musi sporo przepisow spelnic.
    > Co jest drogie, ale i fabryka samochodow nie jest tania.
    >
    > Efekt jest taki, ze mniejsze firmy nie wyrabiaja i sie zamykaja/sprzedaja.
    >
    > Ale wieksze ... jak widzisz - zamiast konkurowac cena i jakoscia, to sie
    > dogaduja :-)
    > Dogadani wiecej zarobia :-)
    >
    >> Poczytaj też sobie o indyjskim samochodzie za 6000zł i zastanów się,
    >> dlaczego coś takie nie mogłoby powstać w Europie.
    >
    > ktory model jest za 6 tys zl ?
    >
    > Prawdopododobnie nie chcial bys tym jezdzic. Bo to raczej motorower z 4
    > kolami a nie samochod.

    W tym sęk, że nie chodzi o to, czy chcę tym jeździć, tylko czy mam
    wybór. Bo jak milion ludków w Polsce wybrałoby samochód za 6 tysięcy, to
    i Opel obniżyłby cenę.

    > Oprocz calej masy europejskich przepisow homologacyjnych, ktorych nie
    > jest tak trudno spelnic, zdaje sie, ze dwa byly kluczowe:
    > -testy zderzeniowe - to pudelko nie zapewnia bezpieczenstwa pasazerom. U
    > nas moze bez znaczenia, na zachodzie klient na to bardziej patrzy.
    > -czystosc spalin ... no coz, musimy sie okreslic - chcemy czyste
    > powietrze, czy nie chcemy.
    > Co sie dalej sprowadza do tego, ze trzeba silnik z komputerem i
    > osprzetem kupic od jakiegos doswiadczonego producenta.
    > A taki raczej nie kosztuje tylko 6000 zl ..

    Toż właśnie o tym piszę - bazą do powstawania monopoli lub oligopoli
    jest państwo, które ogranicza konkurencję.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1