    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zwrot kasy na kartę
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 8 Apr 2022 13:48:45 +0200

    On Fri, 8 Apr 2022 04:33:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Technicznie nie musi.
    > Jak tylko można to zwroty robię zawsze na debetówkę, choć płacę zawsze kredytówką.
    >
    > Ale na taki numer może się nie zgodzić sklep.

    sklep powie "musi byc ta sama karta".
    Ale czy musi?
    Szczegolnie, ze sklep jakby nie wie, ktora to :-)

    > Wszystko zależy od tego, na jakiej podstawie jest zwrot - czy jest
    > to dobrowolne przyjęcie zwrotu przez sklep - czy też
    > quasi-dobrowolne, na podstawie obietnicy "możesz zwrócić w N dni" -
    > czy też na podstawie wady towaru czy niewykonania usługi. Jeśli
    > jest dobrowolnie to idzie wg regulaminu sklepu - i są sklepy, które
    > wymagają, by zwrot przy płaceniu kartą był na tą samą kartę (nie

    IMHO - najbardziej to by zależało od tego, czy to jest
    "anulowanie transakcji", w sensie - konkretnej,
    czy "wplata srodkow na kartę tytułem zwrotu".

    Na ile sie orientuje, to banku nie interesuje co to za transakcja
    była, jest tylko wpłata i kwota.

    Reszta to juz w systemach sklepu - paragon X, platnosc z karty Y,
    zwrot na karte Z - te komputery mogą zwariować :-)

    > wiem, po co im to - najtaniej byłoby zwrócić gotówką, bo za
    > zrobienie zwrotu na kartę sklep płaci operatorowi 2zł).

    No i czasem zwracają gotówką, ale z niechęcią.

    Placi? Czy sie jakoś umówili?

    Ale jesli bank im anuluje prowizję od zaplaty, to sie może opłacac ...
    przy wiekszych kwotach.

    Gdzies tam dalej - prowizja od platnosci KK chyba wieksza niz od
    platnosci KD, wiec jak sklep ma zaplacic od KK, a potem by mieli
    skompensować o prowizje dla KD, to sklep stratny będzie :-)

    J.