  • Data: 2004-02-04 20:55:55
    Temat: Re: Zaokraglenia kwot
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bvr6i1$rp$1@korweta.task.gda.pl...

> [...]
    > zł. Płatnik prowadził działalność przez 25 dni ze względu na chorobę
    > trwającą 3 dni.
    >
    > I. Sposób obliczenia w przypadku zastosowania maszyny liczącej z
    > ustawionymi 8 miejscami po przecinku: 1143,46 : 28 dni = 40,83785714;
    > 40,83785714 x 25 = 1020,946(428). Po zaokrągleniu najniższa podstawa
    > wymiaru składki za część miesiąca wynosi 1020,95 zł.
    >
    > II. Sposób obliczenia w przypadku zastosowania maszyny liczącej z
    > ustawionymi 3 miejscami po przecinku: 1143,46 : 28 = 40,837; 40,837 x 25
    > = 1020,925. Po zaokrągleniu najniższa podstawa wymiaru składki za część

    To zonglerka liczbami, nie wnoszaca niczego nowego. Rownie dobrze mozna
    bylo podnosic do potegi i wyciagac pierwiastki, wyniki tez bylyby rozne.
    Tyle,
    ze nie znaczyloby to nic. Absolutnie nic. To, ze przytacza je jakies pismo
    nie nadaje
    zonglerce specjalnego znaczenia.

    > Nie przyszło ci do głowy, że ktoś wypisując głupoty chce sprowokować
    > mądrzejszego od siebie do podzielenia sie wiedzą?
    > "Naklejenie" na jego poście etykietki "przygłup" nie wnosi nic do rozmowy.

    Przepraszam, ja napisalem, ze nie masz pojecia o czym piszesz. Etykietke
    sobie nakleiles sam. Natomiast wiedza na temat zaokraglania kwot zawarta
    jest w podrecznikach matematyki - nie warto jej tu przytaczac. Zasady
    stosowania tych zaokraglem - w odpowiednich przepisach prawa - jak
    np zasady ustalajace, ze w PIT cie podatek zaokraglamy do dziesiatek
    groszy.

    >Jedynie właściwe inżynierom lenistwo powoduje, że nie poszukam kopii
    >wyciągów, które dwa banki (nie pamietam które, bo wyciągi nie były z
    >moich kont) skomentowały (zaniżanie groszowych kwot na odsetkach), że
    "system tak ma".

    Tu mnie zastrzeliles: jako inzynier nie powinienes miec zadnych watpliwosci
    na temat zaokraglania. Zeby juz nie bylo watpliwosci:
    obliczyles, iz w przypadku 10.000 operacji z odrzuceniem "pol grosza" bank
    zarobi 0.50 zlotego. Oblicz ile nalezy wykonac takich operacji, by pokryc
    np strate KB. Przekonasz sie , ze nie jest to droga na podnoszenie zysku,
    zwlaszcza, ze nie sa to jedyne operacje w banku.
    W tym sensie Twoje dalsze wywody, to, pardon, brednie.

    >p.s. Odpisywanie na głupi post i jednocześnie:
    >"Czy na kazda glupote, tyle ze na pismie nalezy zaraz
    >odpowiadac?? Chyba wyraznie zaznaczylem, ze
    >bredzi bez sensu." - jest logicznie sprzeczne - albo sie odpisuje, albo
    >nie; pała z logiki

    Zwroc uwage, ze nie odpowiadalem na Twoj post. A to juz nie
    jest pala z logiki. A przynajmniej nie dla mnie.