  • Data: 2023-09-15 09:14:02
    Temat: Re: Zamykać bankowe konta
    Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak się żaliłeś, że pomyślałem, że getout jakoś cię tym spamem mocno torturuje.
    > No ale rzeczywiście można to podciągnąć pod "karę za nierozwiązanie umowy".
    > Tylko żeby się tego pozbyć nie trzeba umowy wypowiadać
    > (chyba że konto staje się płatne jeśli zabronisz zgód marketingowych,
    > OIDP w telekomach dają chyba 5zł zniżki miesięcznie na abo za takie zgody aktywne,
    > drugie 5zł za elektroniczną fakturę).

    Nie, nie więcej niż inni bankowi spamerzy, różnica w tym że Getin/Velo
    zwraca się do mnie imiennie. Czyli najprawdopodobniej moje konto jest
    nadal aktywne.

    > O, dobrze to ująłeś (to nie moje, z p.r.h.n. - komentarz do "Podobno NT jest zgodne
    z POSIX").
    > Bo to jednak getout.
    > No i powiadomienie też może wpaść do spamu.
    > Bo prawo wymaga, byś "był powiadomiony" - ale nie, byś "potwierdził zapoznanie
    się".

    Ciekawe jak by sprawa wygadała w sądzie, - bank -"powiadomiliśmy
    klienta", klient - "nic podobnego" .. Na moje oko - wiara sądu tu chyba
    nie wchodzi w rachubę, bank musi mieć potwierdzenie..

    > No bo właśnie nie jest to żadne "zakończenie współpracy".
    > Z panienką można (o ile nie ma jakiegoś PESELu, który to uniemożliwia) zerwać SMSem
    > czy też tam "blokując ją na fejsie czy innym mesendżerze", ale z "odinstalowując
    apkę banku"
    > niewiele zdziałasz.

    Z mojej strony, przy takich kontach to koniec współpracy.  To że bank
    trzyma dalej moje dane to już jest jego indywidualne podejście.  Mogę
    się mylić, ale obiło mi się kiedyś o uszy że w przypadku braku
    aktywności przez dłuższy czas bank sam ma prawo zamknąć konto.

    > To czego się spodziewałeś po tym działaniu, że je tak eksponujesz?

    Jakoś trzeba było  wyszczególnić sposób zakończenia współpracy z
    bankiem. Odinstalowanie apki jest najmniej ważnym tego elementem, ale wy
    tylko z tego robicie temat.