    From: "WuTomek" <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wynajem dlugoterminowy vs. leasing
    Date: Tue, 12 Sep 2006 19:55:40 +0200

    > Pogadam jeszcze ze znajoma ksiegowa jak to wyglada od strony kosztow - czy
    > sa jakies roznice w odpisie VAT w przypadku wynajmu i leasingu.
    >
    > Leasing z serwisem ponoc jest korzystniejszy od wynajmu, ale co to jest
    > tez trudno sie dowiedziec i Pan diler nie za bardzo umie wytlumaczyc.

    Cieszę się że trochę pomogłem.
    Z tego co wiem od strony kosztów wygląda to podobnie. Nie wiem co Ci powie
    księgowa, ale ja po konsultacji z moim księgowym nie powtarzam wynajmu, choć
    teoretycznie firmę na to stać. W przypadku Forda Focusa w wersji troche
    lepszej np. silver wynajem kosztuje kilka (kilka bliżej dziesięciu) tysiecy
    więcej w skali 3 lat zakładając brak dużej awarii po okresie gwarancji.. U
    nas w firmie pierwsze auto jest w wynajmie, cztery następne są już
    leasingowane. Widać, że sprawia to troszkę więcej problemów, ale te problemy
    nie sa warte takiej kasy! Tym bardziej, że teraz prawie każda firma oferuje
    przedużenie gwarancji do trzech lat (u nas w firmie auta osobowe dłużej nie
    funkcjonują)
    Moim zdaniem jeśli ktoś jest wygodny i zachowaczy może wziąć auto w leasing,
    wykupić pakiet z assistance + auto zastępcze, do tego DAS, do tego gwarancję
    na trzy lata, czy na te sto kilkadziesiąt tysięcy km.i dalej będzie do
    przodu w stosunku do wynajmu o ładnych kilka tysięcy.
    Inaczej się przedstawia sytuacjia wprzypadku floty co najmniej kilkunastu
    aut w bogatej np. farmaceutycznej firmie, kiedy mobilność handlowca w aucie
    monitorowanym może być więcej warta niż wyżej wymienione sumy, lub w firmie
    wynajmującej auta. Wtedy pewnie są też spore upusty. Ja nie reprezentuję
    żadnej z powyższych i kilkadziesiąt tysięcy różnicy w skali trzech lat i
    kilku aut jest dla mnie warta świeczki.
    --
    pzdr
    WuTomek