eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWłaśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta › Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą
    kartę :-) nieistniejącego klienta
    Date: Sun, 8 Nov 2015 18:38:34 -0600

    Robert Tomasik wrote:

    > No właśnie wychodzi, że nieznajomość daty ważności nie jest konieczna.

    byc moze są wyjątki,
    Mi też raz przeszła transakcja z data ze starej karty.

    > Inaczej sprawę by załatwiło zastrzeżenie karty.

    zastzeżenie karty i tak złatwi sprawę.

    tylko ciągl nie rozumien dlaczego zabierasz się do tego od strony ogona.

    > Czyli każdy znając numer karty, nazwę właściciela (data ważności zbędna)
    > może sobie dowolne obciążenie wysłać?

    zdecydowane tak.

    > No właśnie nie.

    wlasnie tak.

    twoja transakcja byla utoryzaowana, wyraziles zgodne na rekurencyjne
    obciązenie karty. Nie ma podstaw do reklamacji transakcji.

    > Nie korzystam jakoś strasznie z hoteli, ale zdarza się. No ale przy
    > wyjeździe daję kartę, wbijam PIN, widzę i akceptuję kwotę.

    nic ci to nie daje.
    hotel potem może dociążyć ci kartę w ramach tej samej transakcji.
    wklep sobie pin, po czym dopisz napiwek w knajpie.

    zaden pin chip, i co tam jeszcze nie bedzie potrzebne do dpoisania ci
    tego napiwku do karty.

    > Bardzo niepokojące. Już nie chodzi o opisany mój przypadek, ale w ogóle.
    > Wiesz, co się stanie, jak do terminala dorwie się nieuczciwy akceptant?

    wiem.
    pojdzie siedziec

    czy ty dostaniesz kasę i ile zależy od towjej umowy z bankiem.
    dlatego karty kredytowe nalezy dobierać starannie.
    Paru kart się właśnie z tego powodu pozbylem (w tym wszystkie polskie).
    Swiat na wschód od Odry to taka mała dzicz.

    te co pozostały mają wyrażnie napisane zero odpowiedzialnosci za
    transakcje zgłoszone przez ze mnie jako nieutoryzowane
    I pare razy już miałem okazję sie przekonać. transakcja była anulowana w
    trakcie rozmowy telefonicznej, a reszte na siebie brał bank.
    Ja co najwyzej musiałem im papiery podpisać.

    > Skąd Ty te rewelacje bierzesz? Na samoobsługowych stacjach paliw mi
    > znanych podawałem limit.

    byles w szwecji, francji , usa, japonii, korei południowej?
    przeciągasz kartę przed tankowaniem.
    obciążenie autoryzacja idzie na kowte 1 czegos tam.
    Obciążenie przychodzi po zatankowaniu. Czasami kilka dni poźniej.

    > Było kilka banków w Polsce, które w pewnych wypadkach robiły jak
    > piszesz, ale tylko do pewnej niewielkiej kwoty, a i to zlikwidowano to,
    > bo było dużo fraudów.

    zaden bank tego nie zlikwidował, bo takie ma zapisy w umowie z visa i
    mastercard.
    Bank przychodzące obciązenie aktywnej karty musi zaksięgować.