eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWłaśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta › Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą
    kartę :-) nieistniejącego klienta
    Date: Sun, 08 Nov 2015 23:47:55 +0100

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Też mi się tak wydawało. W tym problem.

    To nie wydaje mi się być problemem.

    > No właśnie ja tego byłem pewien. Chciałem zastrzec obecną i wyrobić nową.

    No to w czym problem.

    > Jeśli jest prawdą, że bank prowadzi rachunki dla osób,które z nim
    > rozwiązały umowy - mnie się w to nie chce wierzyć, ale dwie
    > konsultantki niezależnie od siebie tak twierdziły.

    Mają rację, banki mają prawo prowadzić takie rachunki. Np. w celu
    rozliczenia zaległych transakcji, albo w innych przypadkach, gdy salda
    kont nie są zerowe. Ale to ma się nijak do sprawy.

    > Kod bezpieczeństwa - te trzy cyferki z rewersu karty.

    Nie znam banku, który by nie umożliwiał dokonywania transakcji bez tych
    cyferek. To jest zabezpieczenie dla sklepu, ale nie ma obowiązku
    stosowania go.

    > Wiem. Ale to był typowy zakup licencji na program. Sklep internetowy.
    > Nawet do głowy mi nie przyszło, że bez mojej zgody później mogą
    > obciążać rachunek.

    Błąd, właśnie w przypadku zakupu licencji to jest jedna z typowych
    możliwości.
    --
    Krzysztof Hałasa