  • Data: 2003-04-02 06:11:38
    Temat: Re: W którym banku najlepiej wziąść kredyt na mieszkanie?
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Co do tego, czy lepiej się opierać na stawkach rynkowych, czy na decyzji
    > prezesów to zdania były podzielone, o ile się nie mylę. A może Plusz
    > podałby źródło swoich rewelacji o Multibanku (99% wkładu własnego i czas
    > krótszy niż rok). Tensor skoro tak dbasz o prawdę o kredytach
    > mieszkaniowych w PLN to może byś kolegę sprostował, zamiast mu przytakiwać
    > co? Przecież chodzi o meritum, a reklamę, prawda ;-)))) ?

    Napisał to może złosliwie a może takie miał osobiste doświadczenia. Co innego
    jest oferta a co innego rzeczywistość. Zdarza się to oczywiście także w KB. Jak
    sobie poczytasz jeden z ponizszych postów, to zobaczycz, że w jednej z placówek
    KB w Warszawie udziela się fałszywych informacji o kredycie mieszkaniowym.

    > No właśnie wróćmy do meritum - czym gorsze jest 6,95% i 1 % prowizji od 7 z
    > hakiem i 0,9% ??? Bo ja nie widzę.

    Jest gorsze ponieważ:

    1. Oprocentowanie nie jest oparte o stawki rynku międzybankowego (zgoda inni
    mają odmienne zdanie ale przeczytaj wątek WIBOR3M = 6%; inicjując ten wątek
    podałem trochę historii o tym wskaźniku.

    2. 6,96% mozna dostać powyżej 70% wkładu a tak naprawdę jaki trzeba mieć wkład
    własny to nie wiem. Niech sie wypowie ktoś kto takie oprocentowanie dostał. W
    KB dostajesz 7,11% od wkładu własnego 40% (tzn. marża WIBOR3M+1%); przynajmniej
    tak było u mnie i kilku jeszcze innych osób, które znam osobiscie. Jeżeli ktoś
    ma inne doswiadczenia niech pisze. Może ta marza 1% jest też tylko chwytem
    reklamowym.
    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Od pewnego czasu odbywa sie dyskusja czy w CHF. Niedawno przeprowadziłem
    drobne obliczenia, które zamieściłem na liście(inspiracją do tych obliczeń był
    kredyt mojego kolegi własnie w CHF). Co sie okazuje? Otóż wziął on kredyt na
    początku 2002 roku i mimo spłat 14 rat kapitałowych ma do spłaty - aktualnie -
    kapitał (przeliczony na PLN) znacznie większy niż na początku.