  • Data: 2003-04-02 08:58:56
    Temat: Re: W którym banku najlepiej wziąść kredyt na mieszkanie?
    Od: "Glenn" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Napisał to może złosliwie a może takie miał osobiste doświadczenia.
    > Co innego jest oferta a co innego rzeczywistość. Zdarza się to
    > oczywiście także w KB. Jak sobie poczytasz jeden z ponizszych postów,
    > to zobaczycz, że w jednej z placówek KB w Warszawie udziela się
    > fałszywych informacji o kredycie mieszkaniowym.

    Raczej nie miał takich osobistych doświadczeń, bo napisałby konkretnie o
    sobie, a skoro podał jakieś dane (99% udziału własnego i 1 rok spłaty) to
    może podałby linka do tych rewelacji? To, że niekompetentnych informacji
    udzielają n a w e t w KB to nie mam wątpliwości - za dużo banków znam (od
    strony kompetencji obsługi)

    > Jest gorsze ponieważ:
    >
    > 1. Oprocentowanie nie jest oparte o stawki rynku międzybankowego
    > (zgoda inni mają odmienne zdanie ale przeczytaj wątek WIBOR3M = 6%;
    > inicjując ten wątek podałem trochę historii o tym wskaźniku.

    Twój wątek o WIBORZE to historia oraz pewna prognoza (owszem prawdopodobna,
    ale niekoniecznie prawdziwa) - poza tym tak jak Ty twierdzisz, że kredyt
    oparty na WIBORZE jest lepszy, tak inni twierdzą że nie.

    > 2. 6,96% mozna dostać powyżej 70% wkładu a tak naprawdę jaki trzeba
    > mieć wkład własny to nie wiem. Niech sie wypowie ktoś kto takie
    > oprocentowanie dostał. W KB dostajesz 7,11% od wkładu własnego 40%
    > (tzn. marża WIBOR3M+1%); przynajmniej tak było u mnie i kilku jeszcze
    > innych osób, które znam osobiscie. Jeżeli ktoś ma inne doswiadczenia
    > niech pisze. Może ta marza 1% jest też tylko chwytem reklamowym.

    Może warunki w KB też są chwytem reklamowym - bo jak na razie inne
    wypowiedzi osób pytających się o kredyt mieszkaniowy w KB (oprócz Ciebie)
    podają zgoła inne informacje (i nie wiadomo czy jest to niekompetencja
    pracowników czy po prostu tak jest)

    > Pozdrowienia Tensor1
    I wzajemnie
    Glenn

    > PS. Od pewnego czasu odbywa sie dyskusja czy w CHF. Niedawno
    > przeprowadziłem drobne obliczenia, które zamieściłem na
    > liście(inspiracją do tych obliczeń był kredyt mojego kolegi własnie w
    > CHF). Co sie okazuje? Otóż wziął on kredyt na początku 2002 roku i
    > mimo spłat 14 rat kapitałowych ma do spłaty - aktualnie - kapitał
    > (przeliczony na PLN) znacznie większy niż na początku.

    Ale nie rozmawiamy o opłacalności kredytów walutowych w tej chwili przecież
    ?