  • From: "P" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USD - kiedy kurs > 3,00 PLN?
    Date: Sun, 3 Apr 2011 21:16:36 +0200

    > bo CHF to poważna waluta: emituje ją państwo, które nie wydaje więcej
    > niż ma do dyspozycji. USA i PL mają inny "pomysł" na gospodarkę.

    A jesli chodzi o 'powage waluty' - to IMO CHF jest bardziej 'sztuczna'
    waluta niz PLN, nie wspominajac o USD - tak per saldo - co Szwajcaria
    produkuje, jaki wplyw ma jej produkcja, zasoby naturalne itd. na gospodarke
    swiatowa - w porownaniu z Polska czy USA.

    Ja wiem, ze nasza gospodarka nie jest silna, ale nawet patrzac na nia jako
    rynek zbytu - 40 mln ludzi, zasoby naturalne, powierzchnia itd...

    Nie rozumiem wogole tej teorii sily CHF bo tam jest mocny sektor bankowy /
    finansowy - czy silna gospodarka...Lichtenschtain czy inne Monako tez maja
    pewnie silne wskazniki gospodarcze - gospodarki relatywnie mniejsze niz
    Szwajcaria, ale tez podobnie 'sztuczne' kraje...