    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Tue, 30 Jul 2019 15:01:49 +0200
    <m...@p...waw.pl> <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <qhefah$1slo$1@gioia.aioe.org>
    <5d3ae1e3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhequ9$1kmm$1@gioia.aioe.org>
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org>
    <rlibnd00hg4a.80swkrblw8ah$.dlg@40tude.net>
    <qhn0ab$1c78$1@gioia.aioe.org>
    <5d3f1772$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhn6s6$du1$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhnnsk$rna$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <8...@a...kjonca>
    <5d402a0b$0$520$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-07-30 o 13:26, J.F. pisze:
    > No to mozna bylo. Ale jak sam piszesz - pomyslane aby otwierac dwa naraz.
    > To po co to ekonto ?

    Choćby po to, aby w przypadku skimmingu nie stracić dużych pieniedzy.

    > Zalet niewiele (no chyba, ze czlowiek potrzebuje kredytu), ale i wad
    > niewiele.

    Ja widzę wady - Ty nie.

    > Wiec nie bardzo wiem, czemu tak zwalczasz.

    Nie zwalczam. Każdemu wedle potrzeb, ale dobrze mieć świadomość zagrożeń.

    > Uzgodnijmy - KK wcale nie kosztuje wiecej, bo tez zero, splacac sie moze
    > automatycznie, a nawet recznie to nie jest jakies wielkie obciazenie w
    > dobie elektroniki.

    Potencjalnie kosztuje o wiele (!) więcej.
    Zero przy spełnieniu o wiele wyższych progów (np. 12 wobec 240 transakcji).
    Spłaca się automatycznie w ściśle określonych okolicznościach. W
    szczególności, gdy masz pokrycie wydatków na ROR. Ale jeśli mam trzymać
    na ROR tyle, ile wydaję KK, aby mieć pewność spłaty... to czym się różni
    od KD?
    Tak, ręcznie spłacać można... Jeśli nie masz ważniejszych problemów to
    nawet łatwo. Ale wiesz co? KD W OGÓLE nie trzeba spłacać.

    Bankomaty? Droższe.
    Łatwość otrzymania? KD standardowo wydają, KK nie. Dla tych nieradzących
    sobie w życiu KK może być bardzo trudno dostępna. W KD nie ma problemów.
    Zakupy w walutach? Przy KD wielowalutowej vs. KK - wynik łatwy do
    przewidzenia.

    > Ryzyko kradziezy/skimmingu ... podobne jak w przypadku KD. Moze nawet
    > mniejsze, bo przeciez KD do bankomatu nie wloze, no chyba, ze w razie
    > wielkiej potrzeby - ale wtedy to zaleta, ze jest :-)

    Z tym, że przy KK nosisz dwie karty (bo przecież a nuż bankomat!).
    Zatem... Ja idę po chleb do biedronki i mi KD z podpiętymi 100 zł
    starcza. Ty ciągniesz KK z kredytem pewnie z 10.000 i KD (bo jednak
    terminal może nie działać) z saldem ileś tam.