    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rozmowa Bankiera z Eneuelem...
    Date: Tue, 12 Mar 2013 19:29:40 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kh838j$f9u$...@n...news.atman.pl

    Donoszę, co następuje:

    -- Świnie wlały wreszcie 77 świńskich wiśni
    -- naliczyły 1 grosz odsetek od złotówki
    -- oddały Vincentemu 1 grosz podatku

    Tym samym -- Optima wywiązała się, zaś Vincenty zrabował 100% zarobku.
    Jedno i drugie cieszy -- Optima to porządna Świnia, zaś Grecy nie będą
    głodowali, jako że polskie podatki zatkają dziurę finansową powstałą po
    dofinansowaniu Greków. :) Gdyby Polacy wyszli na ulice, zapewne też by
    dostali -- ale być może pałami po dupach zamiast euro po kontach... :)

    -=-

    IMO Polacy stracili nieodwołalnie swoje szanse na odszkodowania
    okołowojenne -- i te z tytuły II wojny świętej, i te z tytułu
    stanu wojennego oraz zimnej wojny. A to dlatego stało się, gdyż
    nie potrafili obalić swego Pinocheta, a gdy już Gorbaczow nie
    mógł wspierać swego generała (bo jednak Jaruzelski był generałem
    Układu Warszawskiego, nie zaś tylko polskiego wojska) Polacy
    wybrali Jaruzelskiego na sprawowanie urzędu prezydenta państwa...

    I choć minęło wiele lat -- generał nie został osądzony za swe zbrodnie,
    choć strzelano nie do wywrotowców, nie na wojnie, nie w zadymach
    i zamieszkach ulicznych, ale strzelano z palnej broni wprost do
    spokojnych ludzi idących do pracy... Mimo upływu lat, nawet
    filmy (Wajdy chociażby) nie chcą mówić prawdy -- Jaruzelski
    nakazał strzelanie nie do demonstrantów i ludzi jakoś
    strajkujących, ale do ludzi idących spokojnie do pracy!

    IMO -- jak Jaruzelski powołał do istnienia WRONę i wprowadził (wbrew
    prawu) stan wojenny, aby chronić się przed odpowiedzialnością (co tu
    duża gadać -- przed szubienicą) za strzelanie do bezbronnych robotników
    w grudniu 1970 roku (być może miał też na swej myśli ochronę przez
    innymi zbrodniami -- Jaruzelski znany jest ze swych zbrodniczych
    poczynań znacznie wcześniej) tak Kopania zbudował swój świat
    chroniący go przed odpowiedzialnością za marnowanie mienia
    podatników polskich.

    -=-

    Ja mam łomotnięty kręgosłup -- pośrednio ,,zasługę'' Kopani, zaś
    inni mają (i mieli) łomotnięte kręgosłupy, które są (i były) efektem
    strzelaniny czy innych represji. Ja, choć w 1970 roku nie ucierpiałem
    z rąk generała Jaruzelskiego czy jego oprawców, uznałem straty robotników
    i ich rodzin; szkoda, że w swojej prywatnej wojnie toczonej [pod górę
    i z góry?] przeciwko nieuczciwości Kopani, nie znalazłem sojuszników. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'