  • Data: 2021-11-03 11:01:38
    Temat: Re: Przelewy natychmiastowe
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 3 listopada 2021 o 10:13:34 UTC+1 m4rkiz napisał(a):
    > Parę lat temu płaciłem za nieruchomość, jeszcze u notariusza zleciłem z
    > kompa, podałem kody, minęła godzina. Sprzedający uparł się że będzie
    > czekał u notariusza aż kasa wpłynie więc poszedłem do pobliskiego oddziału
    > gdzie miałem konto, anulowałem wiszący przelew internetowy, zleciłem w
    > placówce, przelew doszedł zanim wróciłem do notariusza.
    >
    > Następnego dnia koło południa zadzwonili z pko czy na pewno chcę wykonać
    > przelew zlecony przez internet - mimo że został odwołany w placówce, poszedł
    > od razu taki sam, a na koncie nie było już tyle środków. :)

    To całe szczęście że nie było, bo trzeba by odkręcać.
    Choć może z drugiej strony lepiej, żeby były - bo odkręcić się da, a kasa jest ;>
    Byle nie dla spadkobierców, jak ktoś na serce padnie, jak mu wyparuje z konta sumka
    wielkości "na mieszkanie" ;P

    A co to był za taki szybki przelew? SORBNET czy wewnątrzskarbonkowy?
    No i rzeczywiście ciekawą sytuację wykryłeś - anulowanie przelewu netowego w placówce
    - niedziałające...
    Ciekawe, czy to "feature" czy "undocumented feature"?

    Mnie tam stary dobry db nie czepiał się, gdy płaciłem ponad 400k raty za chałupkę,
    puścił od razu - jedyne, co musiałem zrobić, to najpierw sobie umożliwić przelewanie
    ponad bodajże 50k dziennie, bo inaczej musiałbym to klikać przez 2 tygodnie.
    O, to było dobre - najpierw sam zadzwoniłem, że chcę, ale to nie tak od razu, oni
    jeszcze musieli oddzwonić - no i potem ustawili, nie nieskończoność, ale liczbę
    składającą się z dużej liczby dziewiątek - tak dobrze ponad 10.
    A taki milek się przychrzaniał przy 20k - hmmm, może rzeczywiście było to parę lat
    później i scamy się upowszechniły?

    No i jeszcze jest kwestia tego, ile w ogóle wynosi taki maksymalny limit netowy.
    db pozwolił na nieskończoność, ale taki santander max. 125k - a żeby sobie tyle
    ustawić, trzeba iść do oddziału, domyślnie jest 25k - milek bodajże 50k przy
    potwierdzaniu SMS a 100k przy potwierdzaniu apką, citek pisze w TOiP że max. 100k - a
    pozwala ustawić na 200k ;P

    Hmmm, rzeczywiście dobrą radą może być najpierw pewnie "rozćwiczenie" nowego banku -
    a przy okazji taki spory ping-pong - bo środki przecież przygotowane - może w nowym
    banku od razu zrobić dobrą opinię i np. jakąś dobrą ofertę "na klik" czy też
    specjalne warunki, gdy się będzie to konto "jednorazowe" zamykać.