  • Data: 2003-12-25 22:29:38
    Temat: Re: Przelew srodkow z zagranicy nietypowy problem ?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Szymon Bzoma" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:bsfap5$ftr$1@inews.gazeta.pl...

    > A co ma jedno z drugim wspólnego? Mi kolega z Citibanku przelał 100 euro
    na
    > konto w Fortis Banku. Wszystko działo się w Polsce. Mam wrażenie, że
    jeżeli
    > można mieć w Polsce konto walutowe to mozna też te walutę kopować,
    sprzedawać
    > i przelewać. I nie ma to nic wspólnego z rozliczaniem się podmiotów
    > gospodarczych.

    Mozna. W tym przypadku mogly byc 2 opcje.
    1/ pieniadze zostaly przekazane za posrednictwem banku zagranicznego
    2/ zostaly przewalutonane na PLN przezlane do innego banku i tak
    przewalutowane na EURO

    > Moim zdaniem, jeżeli podane zostało konto walutowe jako docelowe i
    pieniądze
    > zostały przewalutowane to winne mogą być np:
    > 1. osoba nadająca, bo zaznaczyła, że ma dojść w walucie kraju
    przyjmującego.
    > 2. bank, który zarząda kontem docelowym, bo przewalutował bez wiedzy
    > właściciela konta
    > 3. osoba posiadająca konto bo zapomniała, że x lat temu złożyła stałą
    > dyspozycję skupu walut wpływających na konto.

    Nie bede dyskutowal na ten temat, napisalem to co mialem do powiedzenia i
    nic wiecej nie mam do dodania ;)

    > Sytuacja 2 nadaje się do reklamacji a jej nieuznanie (na piśmie) można
    > zaskarżać.

    Zawsze mozna, ale w tym przypadku wiaze sie to z pewna przegrana.

    Maciej