  • Data: 2003-12-25 18:37:25
    Temat: Re: Przelew srodkow z zagranicy nietypowy problem ?
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, poniewaz Ustawa Prawo Dewizowe nakazuje podmiotom gospodarczym
    > dzialajacym w Polsce rozliczac sie w PLN.

    A co ma jedno z drugim wspólnego? Mi kolega z Citibanku przelał 100 euro na
    konto w Fortis Banku. Wszystko działo się w Polsce. Mam wrażenie, że jeżeli
    można mieć w Polsce konto walutowe to mozna też te walutę kopować, sprzedawać
    i przelewać. I nie ma to nic wspólnego z rozliczaniem się podmiotów
    gospodarczych.

    Moim zdaniem, jeżeli podane zostało konto walutowe jako docelowe i pieniądze
    zostały przewalutowane to winne mogą być np:
    1. osoba nadająca, bo zaznaczyła, że ma dojść w walucie kraju przyjmującego.
    2. bank, który zarząda kontem docelowym, bo przewalutował bez wiedzy
    właściciela konta
    3. osoba posiadająca konto bo zapomniała, że x lat temu złożyła stałą
    dyspozycję skupu walut wpływających na konto.

    Sytuacja 2 nadaje się do reklamacji a jej nieuznanie (na piśmie) można
    zaskarżać.

    Pozdrawiam
    Szymon Bzoma