    From: "bradley.st" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pre-paid USA
    Date: Tue, 10 Mar 2009 10:47:53 -0700 (PDT)
    <gp66e1$96p$1@news.onet.pl>

    On 10 Mar, 13:02, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    wrote:

    > Z ciekawosci - czy sa szczególne powody dyskryminacji kart amerykanskich
    > w kasynach internetowych lub na Kubie?

    W kasynach - jeden powod. Za to BARDZO szczegolny. George W. Bush sie
    nazywa. :D

    Dwa lata (z kawalkiem) temu pospisal "The Unlawful Internet Gambling
    Enforcement Act of 2006". Poniewaz latwiej jest "odciac zasilanie" niz
    scigac "nielegalne" kasyna i "nielegalnych" graczy, banki potulnie
    zablokowaly tego typu transakcje.

    >  Na Kubie Fidel (lub Raul) nie pozwalaja? Czy sami Amerykance?

    Caly czas obowiazuje embargo. Poniewaz obywatelom amerykanskim "nie
    wolno" podrozowac na Kube (bez pozwolenia U.S. Treasury Department
    Office of Foreign Assets Control) zeby wrogiemu rezimowi nie
    dostarczac dewiz, a odciecie bezposrednich polaczen lotniczych USA -
    Kuba wydawalo sie zapewne niewystarczajace :) , zablokowanie
    transakcji na Kubie bylo kolejnym krokiem.

    Przy okazji dostalo sie wszystkim - czyli posiadaczom kart wydawanych
    np. przez Citi, MBNA i Capital One - w roznych krajach i pod roznymi
    etykietkami. Np. Egg, Virgin Money albo Alliance & Leicester w UK.

    Dlatego mnie zdziwilo i ubawilo, ze ktos moze chciec taka
    "uposledzona" amerykanska karte - bo zazwyczaj slysze jak to ludzie ze
    Stanow usiluja wyrobic sobie karty na Karaibach albo w Europie :) Ale
    teraz rozumiem ze amerykanskie karty tez maja zalety.