    From: "MarkX" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Paypal - karta
    Date: Sat, 14 Jun 2008 23:02:10 +0200

    Użytkownik "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie> napisał w wiadomości
    news:g2rq3b$qci$1@news.interia.pl...

    > NIGDY NIKOMU NIE PODAWAJ PINU Z KARTY. NIGDY.
    > Żadna autentyczna strona internetowa nigdy nie zażąda PIN-u do karty.
    >
    > Co do procedury:
    >
    > 1. PayPal pobierze z karty, mniej więcej tak samo, jak to robi sklep,
    > kiedy płacisz kartą. Transakcję zobaczysz na wyciągu bankowym (przez www w
    > mbanku - na początku pod "bieżące blokady").

    Kiedy place karta w sklepie to wlasnie autoryzuje albo pinem, albo podpisem.
    Rozumiem, ze tutaj to normalnie "przelatuje". Czyli jak nie daj Boze taka
    karta mi zginie, to kazdy sobie bedzie mogl ja zarejstrowac w takim paypalu
    i bedzie placz?

    > PS. Widać, że dopiero zaczynasz z płatnościami przez internet. Jak
    > będziesz miał chwilę, to poczytaj dokładnie przewodniki, nawet na stronach
    > swojego banku, żeby (1) wiedzieć, na co uważać i nie zostać oszukanym np.
    > przez phishing, (2) nie wisieć godzinami na infolinii, jak coś nie
    > zadziała, (3) nie przekroczyć dostępnego limitu karty.

    Masz racje z takimi platnosciami, tzn. karty kredytowe dopiero zaczynam. Ale
    tradycyjne przelewy internetowe oczywiscie nie sa mi obce. Phishing wiem co
    to jest. Pytanie, czy majac limit w mbanku np. na 5000 moge wyslac max. 5000
    ale dysponujac tymi srodkami, czy moge zrobic debet na 5000? Karta visa
    elektron.

    Dzieki za informacje.

    MarkX