    From: John <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PayPayl - a moze bank?
    Date: Wed, 25 Aug 2004 15:48:38 +0200

    VX wrote:

    > To ty nic nie wiesz na temat weryfikacji w Pay Pal. Ja zakladalem tam konto
    > co prawda rok temu ale wiem, ze nie bylo to takie easy. Karta kredytowa musi
    > byc scisle z danego kraju (w moim przypadku byla z USA), adres billingowy
    > musi sie zgadzac z karta. Do tego do konto checkowe gdzie przelano dla
    > weryfikacji dwie male kwoty.

    Oj trochę już wiem, chociażby z grupy.. :)
    A z tym adresem billingowym to czy nie jest tak że chcą faxu (ksero?) z
    billingiem karty czy coś w tym guście, i adres na tym dokumencie musi
    się zgadzać z adresem podanym do PayPal-a? Chyba tak właśnie jest.
    Więc OK, wysyłamy im fax, czy ksero... Hmm.. A takiego billingu to się
    nie da zeskanować i zedytować przypadkiem? :))

    Konto - no nawet teraz się da założyć zdalnie już przynajmniej w kilku
    krajach w Europie, więc potwierdzenie tych kwot to nie problem..

    Więc?

    > Pay pal nie chce sie z nikim dogadywac. Wlascicielem Pay Pal'a jest eBay.
    > Dlatego Pay Pal dziala tam gdzie ma min. lokalne oddzialy eBay. w Polsce
    > eBay nie bedzie, gdyz Allegro jest juz zbyt monopolistyczne. Ty mozesz
    > podawac Pay palowi co chcesz, ale twoje konto nie zostanie zalozone,
    > zweryfikowane lub zostanie zablokowane...Ot i tyle. A Pay Pal nie planuje
    > powiekszenia o Polske, gdyz jest to kraj wysokiego ryzyka....

    Co do tego monopolu to nie jestem taki pewny - porównajmy jakie "rynki
    zbytu" ma eBay dla naszych potencjalnych wystawiających, no i o ile
    więcej towarów można tam znaleźć..

    No i skąd ta informacja na temat wysokiego ryzyka? PayPal to powiedział
    czy jakieś obce/własne informacje?

    John.