  • Data: 2014-01-24 12:54:25
    Temat: Re: Parabanki
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 24 stycznia 2014 12:36:52 UTC+1 użytkownik Zibo napisał:
    > Idziesz do banku, operatora sieci komórkowej itd.. dostajesz papier na
    > kilkanaście stron i od razu długopis, a za sobą kolejkę innych, którzy chcą >coś
    załatwić.
    Dlatego konsument ma kilkanascie dni na bezkosztowe odstapienie od umowy.
    > Sami pisaliście,że jak poprosisz o wzór umowy to wytrzeszczają oczy/szukają >czy
    mogą..
    Ale to nie dlatego ze nie chcą udostępniac tych informacji tylko dlatego że zaledwie
    pojedyncze przypadki o to pytaja stąd konsternacja i zamieszanie.
    > I wtedy pyta - a ile to będzie kosztowało i dostaje w odpowiedzi: rata miesięczna
    wynosi x zł, reszta to formalności w umowie.
    > to co podpisują. Natomiast inną kwestią jest że Ci z "drugiej strony" robią >co
    tylko mogą, że działać zgodnie z prawem i jednocześnie maksymalnie utrudnić >dostęp
    do kluczowych informacji
    Tu się nie zgodzę- te kluczowe informacje sa zawsze umieszczane w umowach. A dzięki
    różnym regulacjom i rekomendacjom tych różnych informacji musi być tyle że trudno sie
    w tym połapac. to jak z reklamami leków- jakas durna regulacja zapewne nałożyła
    obowiązek ze musi byc formułka żeby kupowac po konsultacji z lekarzem czy farmaceutą
    czy cośa w tym stylu.
    Prawo tak nazkazuje to i masz w reklamach telewizyjnych np 5 linijek małym drukiem
    czy w radiowych szybkie odczytanie tego przez lektorea.
    Takie cos prowadzi do ogłupiania społeczeństwa: trzeba ostrzegac że alkohol i fajki
    szkodzą a i pewnie w Polsce niedługo bary b ęda zobowiązane do ostrzegania że kawa
    gorąca a sól słona.
    > Ostatnio byłem w hipermarkecie i chciałem kupić wędlinę. Jako, że nie było
    > widocznego składu, poprosiłem Panią, żeby odczytała mi zawartość % mięsa na
    > wszystkich dostępnych wędlinach(chyba jest jakieś prawo,które pozwala
    > konsumentowi dostęp do tych informacji). Oczywiście za mną kolejka ludzi. >Pani
    tylko ciężko i nerwowo westchnęła po czym zrobiła co do niej należy na >odwal się...
    To to samo co z tymi umowami w banku- na tysiące kupujących Ty jeden poprosiłes o
    podanie zawartości. Gdyby więcej osób o takie rzeczy pytało to pewnie taka informacja
    leżała by w formie ulotek na ladach i innych tablicach ogłoszeń. ale większości te
    informacjew do niczego niepotrzebne a jak jeden na tysiąc zapyta to się mu odczyta.