  • Data: 2003-12-09 15:53:47
    Temat: Re: PKO BP - nowe opłaty po odmiejscowieniu rachunków
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 9 Dec 2003 15:58:44 +0100, na pl.biznes.banki, Glenn napisał(a):

    > Ok. W starej toip jest taki zapis:
    >
    > "Przekazywanie pocztą zbiorczych zestawień operacji, raz w miesiącu i
    > rzadziej, posiadaczom rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, rachunków
    > oszczędnościowych Graffiti kont młodych, rachunków nieoszczędnościowych osób
    > fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej - 0PLN"

    W dokumencie, który przyszedł z banku, takiego zapisu już nie ma.

    > Czego dotyczy dyskusja to ja wiem ;-) - mam za to podejrzenie, że
    > traktujesz rozłącznie 2 pkt. toip i wyciągasz błędne wnioski.

    Nie ma żadnych podstaw, by uważać, że część zdania tworzącego punkt 2)
    może dotyczyć także punktu 1). Żadna część zdania tworzącego punkt 2)
    nie jest wyróżniona w sposób mogący sugerować, że może ona dotyczyć
    także pkt-u 1).
    Gdyby zapis brzmiał:

    "6. Za przekazywanie pocztą:
    1) wyciągów
    2) zbiorczego zestawienia operacji
    - częściej niż raz w miesiącu ..."

    to można by go rozumieć tak, jak Ty to robisz, chociaż i tak o wiele
    bardziej logicznym byłoby sformułowanie:

    "6. Za przekazywanie pocztą częściej niż raz w miesiącu:
    1) wyciągów
    2) zbiorczego zestawienia operacji"
    - i tutaj cena.

    Natomiast z faktu, że na stronie WWW banku pojawiła się już inna wersja
    TOiP niż ta, dostarczona klientom, może świadczyć że:

    a) dokument przygotowywał ktoś niedouczony (dość mało prawdopodobne),
    lub
    b) bank zorientował się, że przeholował z opłatami i szybciutko
    wprowadził zmianę do tabeli opłat (znacznie bardziej prawdopodobne).

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj