  • Data: 2003-11-14 13:16:37
    Temat: Re: Odp: Odp: kochane PKP i karty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "k...@i...pl" <k...@i...pl> writes:

    > A pewnien jesteś, że banku to nie obchodzi? Iże sobie nie zastrzegł czegoś
    > takiego?

    Moze sobie zastrzegac, tyle ze:
    - ktory bank
    - watpie by bank-wydawca karty mial jakakolwiek umowe z PKP.
    - co to klienta obchodzi.

    > Jakby było inaczej, to opłacałoby się ( faktycznei nie w wypadku PKP gdzie
    > 10 % prowizji) kupic kredytową i zwrot na zwykła, ze zwyklej z bankomatu...

    Oczywiscie.
    Niektorzy ludzie tak robia, jak nie maja z czego czynszu zaplacic.
    Do momentu, w ktorym im banki kart nie pozabieraja, oczywiscie (ale to
    nie przez zwroty).
    Bankomat jest tu oczywiscie zbedny.

    > Toz to lepsze od oscylatora Bagsika!!! Bo oscylator wymagał jeżdzenai miedzy
    > miastami, czeków etc. a tu tylko POS.....

    ... tyle ze na czeku "miesci" sie wiecej cyferek.

    > BTW jak w OBI zwracałem towar to SPRAWDZANO numer karty... Więc nie tylko
    > PKP...

    Nie twierdze ze tylko PKP, twierdze ze nie maja prawa odmowic zwrotu
    na inna karte lub np. gotowka.
    Tak to juz niestety jest, prowizje karciana nalezy traktowac jako
    koszt przyjecia zaplaty, a nie jako obnizenie ceny.

    Naturalnie nie nalezy zapominac, ze polskie prawo nie przewiduje
    obowiazku przyjecia zwrotu towaru przez sprzedawce - wiec wszystkie
    takie operacje opieraja sie wylacznie na ofercie sprzedawcy
    (przewidujacej prawo do zwrotu). Tyle ze jeszcze nie widzialem
    czegos takiego, by taka oferta wspominala w ogole o sposobie
    platnosci.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH