  • 1. Data: 2003-11-08 00:10:39
    Temat: kochane PKP i karty
    Od: o...@W...onet.pl

    Witam!

    Powiedzcie mi czy PKP ma prawo zadac od klienta "paragonu" przy checi zwrotu
    biletu oplaconego karta??
    Dzisiaj mialem taki przypadek, ze nie zmiescilem sie do pociagu (dlugi łikend na
    stacji W-wa Centralna to sam miodzik jak sie okazuje) i gdy chcialem zwrocic
    bilet to pani (bez pozdrowien jesli czyta) pokazala mi wielka ksiazeczke w
    ktorej bylo napisane, ze przy zwrocie takiego biletu niezbedny jest "paragon".
    Ja sie pytam czy nie wystarczy bilet, on chyba jest wystarczajacym
    potwierdzeniem, ze kupilem go, a slip ktory otrzymuje jest potwierdzeniem
    *transakcji*, jest on dla mnie i moge go sobie po odejsciu od kasy np. zjesc?!

    off topic - PKP to chyba czolowa polska firma beton, glupi while zalatwilby
    sprawe i ograniczyl sprzedaz biletow jedynie do siedzacych, a reszta ew. bylaby
    informowana, ze juz brak miejsc siedzacych i kupuja jedynie stojace. Dzisiaj
    nawet nie dalo sie wejsc do pociagu, nie mowiac o podrozy nocnej przez 10h w
    takich warunkach. Na to wszystko panienki z okienka rozkladaja rece i mowia ile
    wejdzie, tyle wejdzie... milo... :) Oj otworzcie nam niebo, otworzcie, ja chce
    moze nie tanich ale przyzwoitych polaczen lotniczych....
    Dobra wyzalilem sie ;-) ale na odpowiedz czekam :)

  • 2. Data: 2003-11-08 08:09:43
    Temat: Re: kochane PKP i karty
    Od: "iq" <i...@i...pl>

    Użytkownik <o...@W...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    chce
    > moze nie tanich ale przyzwoitych polaczen lotniczych....
    > Dobra wyzalilem sie ;-) ale na odpowiedz czekam :)

    Dobre pytanie! Ja doloze jeszcze jedno. Czy placa w aptece karta, maja prawo
    spisac jej numer? Wyraznie widzialem jak aptekarka wklepywaqla go do kompa.
    (nie ostatnie 4 cyfry) tylko caly numer.

  • 3. Data: 2003-11-08 08:16:41
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "iq" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spisac jej numer? Wyraznie widzialem jak aptekarka wklepywaqla go do
    kompa.
    > (nie ostatnie 4 cyfry) tylko caly numer.

    I tak go przecież mają.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 4. Data: 2003-11-08 08:20:53
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik <o...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

    > *transakcji*, jest on dla mnie i moge go sobie po odejsciu od kasy np.
    zjesc?!

    Zdecydowanie jestem tego samego zdania. To nie jest paragon i od tego trzeba
    zacząć.
    Ja bym uderzył - tym razem pisemnie.

    > wejdzie, tyle wejdzie... milo... :) Oj otworzcie nam niebo, otworzcie, ja
    chce
    > moze nie tanich ale przyzwoitych polaczen lotniczych....

    Ależ połączenia lotnicze są przyzwoite, nawet bardzo przyzwoite. :-)
    Poza ceną. :-)

    PS Czy ktoś reaguje tak samo alergicznie na samolotowe żarcie jak ja? Do
    teraz przechodzi mi apetyt jak sobie przypomnę co serwowała ostatnio na
    ciepło Lufthansa, gdy leciałem w lipcu do i z Lizbony... Się zastanawiam czy
    komukolwiek może to smakować. :-) To już wolę zwykłe kanapki, które dają na
    krótszych rejsach... :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 5. Data: 2003-11-08 09:55:54
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Witam!
    >
    > Powiedzcie mi czy PKP ma prawo zadac od klienta "paragonu" przy checi

    <ciach>

    A mianowicie PKP, to jest dość toporona instytucja.
    W ich przepisach (a dokładnie chyba Taryfa Osobowa Bagażowa, czy Regulamin
    Przewozu Osób), jest wyrażnie napisane, że przy płatności za bilet kartą, w
    przypadku jego zwrotu, pieniądze mogą zostać zwrócone tylko na kartę. Pani w
    kasie zawsze chce do tego "slipa", chociaż IMHO w zasadzie nie jest on
    potrzebny. Na bilecie powinno byc napisane "płatność kartą". Jednak zawsze
    na slipach panie jeszcze wpisuja numer biletu (też niewiem po co).

    Niewiem jak wygląda to w kwesti prawnej, czy pani ma prawo żądać slipa.
    Jednak na PKP możesz zapomnieć, że ktoś Ci pójdzie na ręke :/

    Leszek Kowalski
    http://www.ostbahn.net

  • 6. Data: 2003-11-08 10:01:46
    Od: "iq" <i...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:boi8p1$lgu$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "iq" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

    > prawo
    > kompa.
    >
    > I tak go przecież mają.

    no to po co to robią?

  • 7. Data: 2003-11-08 10:02:17
    Od: "iq" <i...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> [...]
    aha
    na slipie sa 4 ostatnie cyfry

  • 8. Data: 2003-11-08 10:03:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sat, 8 Nov 2003 09:20:53 +0100, "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
    wrote:

    >Zdecydowanie jestem tego samego zdania. To nie jest paragon i od tego trzeba
    >zacząć.
    >Ja bym uderzył - tym razem pisemnie.

    A oni jakimś wewnętrznym regulaminem.

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2003-11-08 10:58:12
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w wiadomości

    > A oni jakimś wewnętrznym regulaminem.

    To niech dopiszą do tego regulaminu jeszcze konieczność podpisania się tym
    samym długopisem, bo przy transakcji kupna biletu.
    :-/

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 10. Data: 2003-11-08 11:25:14
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@U...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > komukolwiek może to smakować. :-) To już wolę zwykłe kanapki, które dają

    zalezy.. ostatnio lecialem LOTem do Paryza i podali posiles calkiem OK,
    pare plasterkow niezmniakow + jakies miesko na cieplo.. w drodze powrotnej
    lecialem Air France i to co podalli to tragedia.. jakies pol surowe mieso w
    ktore
    nie dalo sie wbic zebow oraz jakas zielenine.. fu
    tez wole kanapki lub jakies wafelki ..

    pozdro
    SirmarK