    From: "ewa" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oblicznie i zaokraglanie odsetek
    Date: Wed, 13 Nov 2002 14:38:30 GMT

    Użytkownik "Speedd" <S...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:aqsrr1$gd1$1@news.tpi.pl...
    > Ewa, chyba z matematyka nie masz a wiele wspolnego???

    Byc moze sie myle, jesli chodzi o zaokraglenia, chociaz rozmawialam dzisiaj
    z kilkoma osobami i okazuje sie, ze wiekszesc ma utrwalone zasady
    zaokraglania ze szkoly. Co ciekawe, gdyby zrobic glosowanie, glosy
    rozlozylyby sie prawie rowno. (zadalam tez pytanie na grupie
    pl.sci.matematyka, ale watek nie cieszy sie olbrzymim zainteresowaniem,
    matematycy tym sobie glowy raczej nie zawracaja - na matematyce wyniki
    raczej sie podaje dokladne). Z Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze z matematyka
    masz wiele wspolnego (przy okazji - matematyk to nie rachmistrz)
    Abstarahujac od tematu watku, Twoj glos niewiele wniosl do dyskusji. Moze
    niewiele mam wspolnego z matematyka, ale przynajmniej wiem, czym sie zajmuja
    matematycy, a co bardziej dotyczy np. inzynierow, czy pracownikow bankow. A
    jesli czegos nie wiem, to staram sie to naprawic (jesli mnie to interesuje)
    Dlatego, jesli mogbys podac jakies zrodlo Twoich wiadomosci, bylabym
    wdzieczna. Mam na mysli jakies ogolne zasady zaokraglania liczb, a nie
    takie, ktore przyjmuje konkretny bank, czy nawet wszystkie banki.
    Ewa