    From: Andrzej S <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nie ma wpłaty, choć jest wpłata
    Date: Mon, 28 Oct 2019 13:22:09 +0100

    W dniu 2019-10-24 16:29, Robert Tomasik pisze:

    > Weź wyślij skan dowodu wpłaty do banku do tego banku, z którego
    > wychodził przelew z pytaniem, czy potwierdza dokument, bo nie ma
    > przelewu na Twoim rachunku. Jeśli potwierdzą, a u Ciebie nadal nie
    > będzie, to złóż reklamację w swoim banku i niech szukają.

    Sprawa się wyjaśniła, ale jest ciekawa.

    Miałem zrobić jak mówisz, czyli wystąpić pisemnie załączając dowód
    wpłaty z banku Klienta i to samo po swojej stronie zgodził się zrobić
    Klient. Wcześniej spytałem o to oba banki i dostałem odpowiedzi
    niewiążące (choć podobno zapisy z infolinii są). Jeden twierdził,
    że kasa wyszła, drugi że nie przyszła.

    Coś mnie tknęło, aby jeszcze raz przeszukać historię. Tym razem nie wiem
    czemu wpisałem dokładnie brzmienie "Tytułem", dosłownie co do litery.
    Pojawił się adres wpłacającego, jedna pozycja oczywiście, a pod nim na
    czerwono komunikat:

    "Jeszcze niczego tutaj nie ma"

    Przetarłem oczy ze zdumienia. Po odświeżeniu komunikat zniknął,
    pojawiła się data i kwota. Spojrzałem juz bez filtrów, że historia
    w tym szczególe została naprawiona i tak jest do dziś.

    Jednak mam miesięczne wydruki historii, bo jestem pedantem. Na moim
    wydruku, konkretnie z czerwca, pozycji nie ma.

    Prześledziłem stan konta w owym okresie - okazuje się że było OK,
    brakowało tylko wpisu w historii (skrótowej i poszerzonej, bo taką
    drukuję). Czyli stan konta wykazał, że była niewidoczna transakcja.
    Jedynym filtrem jaki stosuję przy wydrukach jest "data od - do dzisiaj".

    Zbiegło się to prawdopodobnie z jakąś interwencją ze strony banku
    klienta, który akurat robił trochę szumu po swojej stronie.

    Zatem jak ktoś tu radził - nie ufamy historii, trzeba jeszcze między
    każdymi transakcjami spoglądać na stan konta, czy coś się tam nie
    ukryło (chyba żartuję).

    Przypomnę - chodzi o mBank.

    dziekuje i pozdr serd
    --