eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNa jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK? › Re: Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?
  • X-Received: by 2002:a25:6a82:: with SMTP id f124mr13843088ybc.99.1596307523131; Sat,
    01 Aug 2020 11:45:23 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a25:6a82:: with SMTP id f124mr13843088ybc.99.1596307523131; Sat,
    01 Aug 2020 11:45:23 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news-out.google.com!nntp.g
    oogle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 1 Aug 2020 11:45:22 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <m...@p...waw.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.120;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 5.172.255.120
    References: <f...@g...com>
    <5f23d4e9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Sat, 01 Aug 2020 18:45:23 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:652556
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu sobota, 1 sierpnia 2020 12:49:04 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > > Ciekawe swoją drogą, czy w jakikolwiek sposób sprawdzają autentyczność
    > > danych, gdy użytkownik karty dodatkowej "wyklikanej w ST" nie ma u
    > > nich żadnej kartoteki?
    >
    > A po co mieliby to robić? To nie ich sprawa - jedyne co potrzebują
    > wiedzieć o takim użytkowniku, to jego imię i nazwisko - bo to trzeba
    > umieścić na karcie. No i może mogą mu założyć jakieś konto do oglądania
    > historii, i pewnie potrzebują adresu, na jaki wysłać (wysyłać) kartę.
    > Za wszystko i tak odpowiada przecież "główny" klient, tak jakby to on
    > płacił swoją kartą.

    A skąd takie przekonanie? Jakiś regulamin itp.?
    Bo to wygląda na "starodawne" podejście z początków KK.

    Teraz wydanie dodatkowej KK wymaga udzielenia pełnomocnictwa - ze wszystkimi tego
    wymaganiami i konsekwencjami prawnymi.
    Pozostaje jedynie pytanie, czy w związku z tym banki MUSZĄ takiego pełnomocnika
    "ukliencić", czy jedynie chcą to zrobić przy okazji, bo kto wie, może uda się coś
    sprzedać (inna sprawa, czy bank na tym zarobi ;)

    Imię i nazwisko to akurat strzał dość chybiony, taki citi pozwala sobie samemu
    wybrać, co będzie w tym miejscu wytłoczone (inna sprawa, czy robią kontrolę, czy też
    można dać "Jarosław Kaczyński" - kiedyś chyba było rozwijane menu, że albo imię i
    nazwisko albo inicjał imienia i nazwisko, teraz można wpisać dowolnie).
    Nie mówiąc o kartach bez nazwiska (i też naklejkach, breloczkach) czy z nazwiskiem
    "Karta Tymaczasowa" (mBąk).

    Adres wysyłki - też niekoniecznie, przynajmniej citi wysyła pod adres posiadacza
    karty głównej - ale adresu zamieszkania użytkownika z jakiegoś nieznanego powodu
    wymaga.

    "Jakieś konto do oglądania historii" to jednak przede wszystkim 3D-Secure do IO.
    No i kartę aktywuje jednak użytkownik dodatkowej, a nie posiadacz głównej - nawet w
    citi, który kartę dodatkową wysyła posiadaczowi głównej...

    Oraz wymagają praktycznie wszystkich danych tak jak od "normalnego" klienta (pesel,
    nr dowodu, nazwisko panieńskie matki, adres, telefon, mail).
    Ciekawy jestem, czy chcą skan dowodu, jeśli nie mają?

    A zauważ, że i tak w citku jest łatwo, w ing i w santanderze trzeba iść do oddziału
    razem z użytkownikiem (koniecznie razem, nie da się osobno).
    W santanderze jedynie ułatwili ostatnio, że nie trzeba przyprowadzać użytkownika -
    ale być może tylko wtedy, gdy tenże użytkownik jest już klientem.
    W każdym razie dla trzech poprzednich dodatkowych KK trzeba było wyciągać żonę "na
    randkę" do banku, ale już ostatnią udało się załatwić tak, że wniosek złożyłem przez
    telefon - a choć do oddziału i tak musiałem iść podpisać, to wystarczyło, że
    poszedłem sam - ale żona już w santanderze była "ukliencona".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1