  • Data: 2023-03-01 10:53:01
    Temat: Re: Mielenie wody młynkiem do cukry...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 1 mar 2023 o 09:50, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Wracając do mieszkań... Czy dopłata do wynajmu lub kupna zwiększy liczbę
    > mieszkań na rynku tak zwanym, czy zmniejszy?...
    Weźmy 2 chętnych i 1 mieszkanie...
    - przed dopłatą 1 chętny wynajmie
    - ilu ;) wynajmie po dopłacie?

    Gdyby DTusk zaproponował -- dofinansujmy dobrze rokujących...
    Wówczas mielibyśmy do czynienia z hipokryzją. :) Ale DTusk
    chce dofinansować każdego?...

    -=-

    Weźmy 2 chętnych (Aldonę i Bronisława) i 1 (obskurne)
    mieszkanie należące do Celiny...

    Przed dopłatą:
    - Aldona może zapłacić 100 platynowych
    - Bronisław może zapłacić 150 platynowych
    Komu i za ile wynajmie Celina?

    Teraz dofinansujmy...
    Dajmy i Aldonie 50 platynowych,
    i Bronisławowi dajmy 50 platynowych...
    Po dopłacie:
    - Aldona może zapłacić 150 platynowych
    - Bronisław może zapłacić 200 platynowych
    Komu i za ile wynajmie Celina?

    Kto zyska i kto (podatnicy -- także Aldona!!) straci?!

    -=-

    W szczególnej sytuacji możemy przesunąć (zabrać Bronisławowi
    i dać Aldonie) mieszkanie, ale tą metodą nie rozwiążemy
    problemu wysokiego kosztu najmu/kupna itp... Rozwiążemy
    inny problem -- dojścia do władzy (Donalda) albo
    utrzymania [E... nie trzymam władzy...] władzy...

    -=-

    Już 10:27 -- nie ma ping-pongowego szmalu ani w Millennium, ani w CA...
    Mam!! 10:28 -- potwierdzenie Millennium... Podejrzanie bliski czas...

    -=-

    Weźmy autobus z czasów PRLi -- zatłoczony...
    Na przystanku czeka 100 osób, w autobusie można *stłoczyć* 90...
    Ile wejdzie, gdy każdemu chętnemu damy szmal na przekupienie kier_owcy?!

    -=-

    Dodatkowy szmal da różne efekty uboczne -- także wzrost ambicji,
    efektem którego może być żądanie rzadszego pakowania chętnych,
    czyli luźniejszego mieszkania... (choćby studentka zechce mieć
    mieszkanie do swej wyłącznej dyspozycji, choć bez ,,tarczy''
    godziła się na dzielenie swego losu z koleżanką)

    Może być i tak, że Aldona weźmie z 50 platynowych 10 na kota,
    a Bronisław -- aż 20 na psa... (łatwo przyszło -- łatwo poszło)
    Nadal Aldona jest bezdomna...

    Co wówczas, gdy Aldona mogła dać 95 a Bronisław -- 100?
    Po dopłacie Aldona może dać 135 a Bronisław tylko 130...
    Tą metodą przesunęliśmy problem bezdomności z Aldony na
    Bronisława i wzbogaciliśmy Celinę oraz Donalda...

    -=-

    Aby mieszkania potaniały w relacji do zarobków -- trzeba
    zmniejszyć koszt budowy mieszkań lub zwiększyć zyskowność
    zarobkowej pracy... Komplikowanie prawa (dopłatami) jedynie
    *pogorszy* sprawę...

    Zachowanie energii zaprzecza istnieniu perpetuum mobile.
    Podobnie ze szmalem -- jedynie stracimy (zgodnie z zasadą
    termodynamiki) przelewając...

    [jakież bzdury!! -- przelewam, by nie tracić!!
    od lat każdA z nas gra w ping-ponga... tracąc czas...]

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'