    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Lukas bank
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 29 Nov 2021 14:55:37 +0100

    On Mon, 29 Nov 2021 13:51:03 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > To co ja widziałem to zupełnie coś innego.
    > Gabaryty mniej więcej długiego (1,5m) biurka (może trochę wyższe), a
    > wygląd obudowy jak jakiejś maszyny (tokarki itp). Na górnej, skośnej
    > powierzchni masa gniazdek bananowych obwieszona masą różnej długości
    > kabelków powtykanych w te gniazdka.

    Wydawalo mi sie, ze gdzies pod tą Ascotą jest szafa z przekaznikami
    ... ale nie, to czysto mechaniczne.

    Ascota liczy pierwiastek
    https://www.youtube.com/watch?v=9sUsiYnHwqI

    jak oni ja "zaprogramowali" ?
    Ponoc tu jest wyjasnienie:
    https://alple.net/arif-ru/ascota170/assembler170/sqr
    t.htm

    > To było:
    > - na pewno w Olsztynie,
    > - na pewno w Ośrodku Obliczeniowym,
    > - chyba PKP.
    > OIDP to wygenerowanie tej listy płac (nie wiem dla ilu pracowników)
    > zajmowało ze 3 dni i podobno miewali z tą maszyną częste problemy (jedna
    > wtyczka nie kontaktuje i ...).
    > OIDP to lada miesiąc mieli już przestać jej używać, albo już wtedy była
    > to tylko historia.

    PKP lubi zabytki :-)
    Jedna z ostatnich Odr ponoc pracowala na PKP we Wroclawiu.

    I w Lublinie
    https://www.computerworld.pl/news/Wylaczono-ostatni-
    komputer-Odra-w-Polsce,358487.html

    Poki dziala ... nie zmieniac :-)