  • Data: 2007-12-17 18:39:08
    Temat: Re: Lokaty a konto oszczędnościowe
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 16 Dec 2007 13:02:06 -0800 (PST), r...@p...fm napisał(a):
    > ...odpowiednio regulując kwotą
    > Tak po cichu myślałem właśnie o podatku, że to tutaj może być kruczek.
    > Czy mógłbyś bardziej łopatologicznie rozwinąć swoją myśl? Jakiś
    > przykład np. na 1000 PLN

    Ordynacja podatkowa od roku 2007 zmieniła metodę zaokrąglania podatku -
    wcześniej zaokrąglano do pełnych 10gr, a teraz do pełnych złotówek.
    Wystarczy więc tak wycyrklować z kwotą lokaty, żeby przy jej długości
    trwania i oprocentowaniu podatek 19% od odsetek był niższy niż 50 groszy.
    Krótko mówiąc - jeśli odsetki były niższe niż 2.63PLN to nie zostaniesz
    okradziony przez opiekuńcze państwo ;)

    Dlatego najbardziej korzystne są krótkoterminowe (10-20 dni) odnawialne
    lokaty, które można zakładać w dowolnej ilości - wystarczy podzielić gotówkę
    na małe kawałki i można się tym nie przejmować.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"