  • Data: 2013-07-01 17:14:59
    Temat: Re: KK z dobrymi przelicznikami na zakupy w USA
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 1 Jul 2013 16:40:43 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To jak sie otwiera pierwsze konto ? Za poreczeniem rodzicow ?
    >A sieroty ?

    Ze dwa posty wyzej napisalem jak otwieralem pierwsze konto. Za mnie
    poreczyl facet ktory mial konto w banku.

    Banki duzo rzeczy traktuja "uznaniowo". Moj piierwszy bank byl w
    Filadeldfii, w dzielnicy Chestnut Hill. Dosyc "upscale". Budynek
    wybudowany w 18-ktoryms

    Po wielu latach zawitalem ponownie do Filadelfii i potrzebowalem
    konto. Poniewaz zamieszkalem w tej samej dzielnicy - a wlasciwie
    parwie bo w Lafayette Hills, udalem sie do tego samego banku.

    Przyjela mnei starsza jejmosc, elegancko ubrana, w bizuterii itede.
    Patrzyla na mnie z niejaka podejrzliwoscia, bo wlasnei mialem pzrerwe
    w pzreprowadzce i nei wygladalem specjalnie "upscale". Jejmosc
    wymienila dluga liste zaswiadczenn ktore muse pzrestawic: adres,
    zaswiadczenie od managementu ze mam wynajete mieszkanie, zaswiadczenie
    ze mam prace, dokumenty imigracyjne i cos tam jeszcze.

    Odpowiedzialem ze z managementu zaraz przyniose, bo mieszkam w
    Lafayette Hills, w tym-a-takim kompleksie. Dosyc upscale. Jejmosc sie
    troche rozchmurzyla i powiedziala ze jak Lafayette Hills ten-a-ten
    kompleks, to nie potrzeba zaswiadcznia. Tak na slowo.

    Podalem moj Social Security Number. Jejmosc wklepala w komputer,
    zrobila sie czerwona jak piwonia i slodka jak miod. Okazalo sie ze moj
    rachunek spzred 10 co najmniej lat byl "dormant". Jejmosci zrobilo sie
    glupio jak cholera, starala sie skompensowac swoje zachowanei i
    przeparszala ze czeki dostane dopiero za dwa dni, ale musza je
    wydrokowac.

    Bottom line: banki bazuja na zaufaniu, ale nei "w ciemno". Na zasadzie
    "my wam wierzymy, ale na wszelki wypadek was sprawdzimy". Na czyms to
    zaufanie musza budowac Dlatego dosyc trudno zalozyc pierwszy rachunek
    i dosyc trudno dostac pierwsza karte. Nie mowiac o kupnie pierwszego
    domu. A drobne niedopatzrenie w postaci opoznionej splaty kredytu mzoe
    sie okazac cholernie kosztowne.

    A.L.

    P.S> Tak ze niejakim zdziwieniem czytam na tej grupie jak w PL ludzie
    co 3 miesiace zmienaija banki lub karty kredytowe. Tutaj gdzie jestem,
    moze miec to zgubne skutki dla "credi trating". Oczywiscie. "witek"
    bedzie twierdzil ze to nieprawda, ale ja wiem swoje